ZF TechDay

ZF Tech Day. Orange şi Fastpark au implementat o nouă soluţie de parcare inteligentă pentru Romexpo, cel mai mare complex expoziţional din ţară

21.06.2024, 00:06 Autor: Adrian Seceleanu

Noua soluţie a redus semnificativ timpii de aşteptare la ieşirea din parcare. La automatele de plată se vând şi tichete de acces la evenimentele organizate de Romexpo.

Romexpo, cel mai mare complex expoziţional din România, a apelat la divizia de business a Orange - liderul pieţei locale de telecom - pentru a implementa o nouă soluţie de parcare inteligentă, proiectul fiind finalizat în şase luni, inclusiv perioada de testare.

„Romexpo, care este partener Orange, cel mai mare complex expoziţional din ţară  deţine un spaţiu destinat parcării de aproximativ 2.000 de locuri şi la momentul discuţiilor spaţiul respectiv nu era optimizat şi monetizat eficient Astfel am ajuns să implementăm împreună cu Romexpo şi partenerul nostru Fastpark prima soluţie a Orange de ITC Smart Parking“, a explicat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Anca Mlendea, ICT business development manager Orange Business. „Ne-am propus să implementăm o soluţie complet automatizată să maximizăm veniturile. Ştim că valorificarea eficientă din punct de vedere financiar este un aspect important pentru toţi jucătorii din piaţă. Ne-am propus şi să reducem tranzacţiile cu numerarul şi să promovăm plăţile electronice şi automat să oferim expozanţilor, cei care participă la târguri sau la evenimente, o experienţă mai bună şi un acces facil. Implementarea efectivă a durat cu tot cu teste aproximativ şase luni“, a adăugat Anca Mlendea.

Noua soluţie a fost bine primită de clienţi – atât expozanţii şi vizitatorii de la diferitele evenimente Romexpo cât şi companiile din zonă care utilizează parcarea.

„Utilizatorii noştri au primit foarte bine soluţia şi noi suntem foarte mulţumiţi că este utilizată în special aplicaţia mobilă pentru plata parcării.“

„Acest lucru elimină blocajele de la ieşirea din parcare în momentul evenimentelor şi astfel putem gestiona mult mai bine traficul. Feedback-ul a fost unul foarte bun“, a declarat Oana Netbai, PR Manager, Romexpo. „Când utilizatorii observă că este o coadă la la ieşire, la sistemul de plată fizică, imediat intră pe aplicaţie, plătesc şi astfel toate blocajele se elimină. Am avut un eveniment toamna trecută, Indagra, un eveniment la care participă peste 40.000 de vizitatori şi am fost bucuroşi să vedem că nu s-au creat blocaje şi că oamenii au înţeles situaţia şi au ales să plătească prin intermediul aplicaţiei astfel încât să nu rămână nimeni blocat în parcare sau să nu aibă acces la eveniment“, a adăugat Oana Netbai.

Soluţia tehnică a fost selectată după discuţii cu Romexpo, a explicat Marius Miroslav, CEO al Fast Park. „Am realizat câteva workshop-uri în care a trebuit să identificăm nevoile clientului, ce anume îşi doreşte de la sistem. Din punctul meu de vedere, sau cel puţin din cunoştinţele mele nu ştiu dacă mai există un proiect asemănător la noi în ţară, un proiect în care poţi achiziţiona atât tichete de acces pentru  evenimente, cât şi să plăteşti parcarea de la acelaşi automat de plată. Practic noi automatele de plată a parcării le-am transformat şi în automate pentru achiziţionare de tichete de acces. Am implementat soluţia cu partenerii noştri de la Hub Parking Technology din Italia, unul dintre primii trei producători de profil din lume.  Soluţia e compusă din 12 căi de acces: 6 intrări şi 6 ieşiri în parcare şi 11 puncte pentru plată care asigură atât plata digitală, plata prin card, cât şi plata cash pentru că oricât ne-am dori să mergem în zona de digitalizare, mai există nevoia şi de cash uneori, nu toţi utilizatorii au trecut la plată digitală“.

Oana Netbai, PR manager, Romexpo: Suntem foarte mulţumiţi că este utilizată în special aplicaţia mobilă pentru plata parcării.


Marius Miroslav, CEO, Fast Park: Noi automatele de plată a parcării le-am transformat şi în automate pentru achiziţionare de tichete de acces.

 

Emisiunea ZF TechDay este realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Orange Techday