ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Crama Serve din Dealu Mare a ajuns la a doua generaţie de antreprenori, care îşi propune să dezvolte businessul mizând mai mult pe vinuri accesibile

13.06.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Crama Serve numără 60 de hectare în Dealu Neagru, având soiuri de struguri albi şi negri româneşti şi internaţionale  Businessul produce anual în jur de 600.000 de sticle.

Silviana Petre-Badea a preluat funcţia de director general al produ­cătorului de vinuri Serve la începutul acestui an. Ea a preluat responsa­bilitatea conducerii businessului de la mama sa, Mihaela Tyrel de Poix, co-fondator al primei crame private din România. Planurile actualului direc­tor al cramei ţin de dezvoltarea busi­nessului mizând mai mult pe vinurile accesibile.

Multe din vinurile cramei merg în HoReCa şi în magazine speciali­zate, însă businessul a lansat branduri speciale pentru retail şi trimite circa 20% din producţie la export. Silviana Petre-Badea îşi doreşte să mizeze mai multe pe vânzările directe către consumator.

„În momentul acesta, suntem mult în HoReCa, dar nu majoritar, suntem în magazinele mari de retail, suntem la export, avem o piaţă de export relativ importantă, mai ales în Canada. Aş vrea să ne extindem în zona vânzare directă de la cramă, în zona de experienţă la cramă pentru a face vinul accesibil“, spune Silviana Petre-Badea, prezentă în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un antrepre­nor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În susţinerea acestei direcţii de business, directoare cramei introdu­ce din acest sezon vizitele la crame în fiecare zi, oferindu-le acces şi oame­nilor care nu au făcut o programare în prealabil. Astfel, crama va fi des­chisă de luni până vineri între orele 10 şi 16 şi oamenii vor putea degusta vinurile cramei.

Înainte de a ajunge la condu­ce­rea cramei, Silviana Petre-Badea s-a aflat, timp de opt ani, la vârful com­paniei de consultanţă imobiliară JLL România. Absolventă a Academiei de Studii Economice, Silviana Petre-Badea are o experienţă de 20 de ani în consul­tanţă real estate, dintre care ultimii 10 ani în top management. Ea spune că până recent nu a luat în calcul să se ocupe de businessul de familie.

Totuşi, experienţa din real-estate o ajută şi în conducerea cramei.

„Se aplică multe lucruri precum lucrul cu oamenii, vânzările, a crea o cultură organizaţională care să atragă şi oameni buni ca parteneri sau angajaţi, impactul asupra societăţii“, adaugă ea.

Crama Serve se află astfel la a doua generaţie de antreprenori, însă Silviana Petre-Badea este de părere că treaba ei în businessul de familie este să dezvolte şi să extindă businessul construit de părinţii săi.

„Prima generaţie de antreprenori a construit businessul, ei ai făcut munca grea, au riscat şi au pus bazele cramei actuale“, spune ea.

Chiar dacă Silviana Petre-Badea a preluat conducerea businessului, mama ei, cofondatoarea cramei, a rămas în business şi se ocupă de partea de producţie.

Crama Serve numără 60 de hectare în Dealu Neagru, având soiuri de struguri albi şi negri româneşti şi internaţionale. Businessul produce anual în jur de 600.000 de sticle

Pentru a lărgi gama de produse şi a se adresa unui public mai larg, crama a lansat şi vinuri rose sau demiseci.

„Una dintre valorile noastre este să facem acest vin simplu, să îl facem accesibil şi am zis să încercăm şi cu un rose“, precizează ea.

România este unul dintre cei mai importanţi producători de vinuri din Europa, însă nu există un brand de ţară în această direcţie, aşa cum există în Franţa sau Italia.

„Românii, nu doar străinii, sunt surprinşi de cât de mult vin producem. Românii nu se identifică ca făcând parte dintr-o ţară producătoare de vin, nu e parte din identitatea noastră naţională.“

Vinul românesc îşi găseşte piaţa tot în România, însă, în ultimii ani, au crescut importurile, dar asta nu ar trebui să creeze o competiţie pentru producătorii locali, ci să îi impulsioneze să inoveze.

„Consumatorul de vin este un explorator, trebuie să îi oferi românului oportunitatea să guste vinuri străine. Noi ca producători trebuie să ne concentrăm să îi oferim consumatorului român alt gen de experienţe, să îl aducem în crame, să îi arătăm şi să îl facem mândru că face parte dintr-o naţiune producătoare de vin. Pentru asta trebuie să fim împreună“, este de părere Silviana Petre-Badea.

Anul trecut, compania a avut afaceri de 10 milioane lei, în creştere cu peste 9%.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor