ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cristina Bălan, fondatoarea Elysee: Perioada asta a însemnat o reaşezare. Toate businessurile au avut de suferit

05.08.2020, 19:10 Autor: Miruna Diaconu

Elysee are în prezent două parfumerii de nişă în Bucureşti, situate pe Calea Victoriei şi în cadrul hotelului JW Marriott l În cele două magazine sunt prezente peste 40 de branduri de parfumerie şi cosmetică.

Cristina Bălan, fondatoarea Elysee, business ce comercializează produse premium de parfumerie şi beauty, spune că, la bază, conceptul afacerii este acela de a oferi produse exclusiviste clienţilor. Astfel, dacă unul dintre brandurile partenere renunţă la ideea de exclusivitate a unui produs în favoarea unui volum mai mare de vânzări, atunci Elysee îşi va readapta portofoliul mărcilor.

„După aproape 12 ani suntem încă prezenţi în piaţă. Piaţa s-a educat în această perioadă, am început cu câteva mărci partenere, acum comercializăm 40 de branduri de parfumerie exclusivistă şi cosmetică“, spune Cristina Bălan, fondatoare Elysee,  în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

De-a lungul anilor, în portofoliul Elysee s-au găsit peste 70-80 de branduri, dar nu toate se mai află astăzi în postura de partener al businessului românesc.

„La unele dintre ele am fost nevoiţi să renunţăm pentru că brandurile au renunţat la promisiunea de exclusivitate. Promisiunea Elysee a fost să livrăm exclusivism şi dacă un partener renunţă la acest lucru, noi renunţăm la acel partener.“ Elysee îşi readaptează continuu portofoliul brandurilor prezente în magazin.

Piaţa parfumurilor este una dominată de brandurile mass market. Românii cheltuie anual aproape 1,5 mld. lei pe parfumuri, acesta fiind cel mai important segment al pieţei de produse cosmetice şi de îngrijire ca valoare. Totuşi, segmentul de nişă creşte odată cu dezvoltarea economiei şi cu creşterea puterii de cumpărare.

„Sunt branduri care vor să se numească «hard to find», dar vor foarte mult o prezenţă amplă. Tocmai de asta în momentul în care facem o selecţie suntem foarte atenţi. În momentul în care brandul doreşte să meargă în liga de mass market, atunci ne adaptăm şi noi portofoliul. Sunt extrem de multe branduri creative şi care vor să fie în România şi vor să fie reprezentante de noi“, spune  Cristina Bălan.

Conform analiştilor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, vânzările de parfumuri de lux cresc mai rapid decât cele de masă. Totuşi, în continuare puterea de cumpărare la nivel naţional e prea mică pentru că toţi consumatorii să îşi permită astfel de bunuri.

Criza pandemică a afectat considerabil businessul de parfumuri, astfel că la nivelul pieţei vânzările totale sunt aşteptate să scadă în acest an cu 14% în contextul în care oamenii au fost determinaţi să fie mult mai precauţi şi să cumpere cu predilecţie bunuri de necesitate.

„Perioada asta a însemnat o reaşezare. Toate business-urile au avut de suferit, pentru că un client speriat nu are cum să se gândească la un parfum ca la un produs de strictă necessitate“, precizează Cristina Bălan.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor