ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum a ajuns o mică agenţie, care a pornit la drum cu un singur om, să mobileze astăzi cele mai mari hoteluri din România?

27.06.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Dedalo este o afacere pornită în urmă cu 16 ani de Teodora Lazăr, un business care reprezintă în România 28 de branduri premium de mobilier italian.

Dedalo este un business pornit în 2008 de către Teodora Lazăr, un business care astăzi mobilează unele dintre cele mai importante proiecte hoteliere din ţară, printre care se numără Swissotel din Poiana Braşov, Nordis şi altele. Dedalo reprezintă în România 28 de branduri premium de mobilier italian, precum Ditre Italia, Dorelan, Calligaris, Ethimo şi Slamp.

Compania a fost înfiinţată acum 16 ani şi a avut în portofoliu iniţial doar trei mărci, iar singurul angajat era chiar fondatoarea, Teodora Lazăr. Ea a urmat facultatea de comunicare şi relaţii publice în Cluj-Napoca. Pe parcursul studiilor, a lucrat într-o agenţie de publicitate. Apoi, a plecat în Italia, unde a activat în acelaşi tip de business, o agenţie care avea diferiţi clienţi din industria mobilei.

„În cadrul acestei agenţii, exista şi divizia de design de produs. Se desenau produse pentru brandurile de mobilier. În cei doi ani în care am lucrat în companie ca marketing manager, am avut ocazia să descopăr foarte multe branduri, să intru în această lume a designului, care a devenit pentru mine o pasiune. Aveam totodată acest vis, undeva ascuns într-un sertar, să devin antreprenor“, spune Teodora Lazăr, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

După finalizare studiilor, ea a decis să se mute în Italia, în zona Treviso, unde mulţi producători de mobilă din Italia îşi au fabricile. Totuşi, după doi ani petrecuţi în Cizmă, Teodora Lazăr a ales să se întoarcă în România pentru a deveni antreprenor.

„M-am întors în România după doi ani şi am deschis agenţia Dedalo, care făcea acelaşi lucru pe care îl face şi astăzi. Doar că businessul a evoluat. Atunci eram doar eu. Am început totul de la zero, aveam trei cataloage în geantă şi băteam la uşile showroom-urilor, la uşile studiourilor de arhitectură, ca să le prezint brandurile pe care le aveam în portofoliu“, povesteşte ea.

Deşi principalul segment pe care activa iniţial era rezidenţialul, antreprenoarea a început să migreze şi către HoReCa şi către zona de office, având astfel astăzi un portofoliu de proiecte importante în zona hotelieră, printre care se numără Swissotel din Poiana Braşov, Nordis, dar şi un hotel din Viena.

Pe lângă agenţie, antreprenoarea a deschis şi un showroom în Bucureşti dedicat produselor Dorelan.

„Am fost contactată de către ei să îi reprezint. Povestea începe în perioada pandemiei, când era lockdown în Italia. Am mers în fabrica lor şi în acea zi am testat undeva la peste 40 de tipuri de saltele. Mi-am dat seama că nu aveam cum să vin în România şi să le explic oamenilor doar verbal că sunt saltele bune, deşi aveam multe argumente de vânzare şi marketing. Salteaua trebuie testată şi aşa mi-a venit ideea de a deschide un showroom“, spune ea.

Dedalo a avut anul trecut afaceri de 1,6 milioane euro, iar pentru 2024 mizează pe o creştere de 20%, în contextul unui număr mai mare de proiecte în HoReCa. Circa 70% din vânzări sunt generate de sectorul rezidenţial, iar antreprenoarea este de părere că mai există mult loc de dezvoltare pe segmentul de HoReCa.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor