ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Designerul Eli Lăslean vrea să atragă investitori în businessul său pentru a se putea dezvolta

04.07.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Brandul Ellis, care a luat naştere în 1991 la Arad, are în portofoliu ţinute office, de cocktail şi rochii de seară pentru femei În rândul clientelor se numără şi Carmen Iohannis, prima doamnă a României.

Eli Lăslean, creatoarea de modă care a dezvoltat brandul Ellis, vrea să atragă un investitor în business pentru a se putea dezvolta pe mai departe. Deşi nu au existat încă discuţii în această direcţie, antrepre­noarea îşi doreşte să facă acest pas.

„Mi-aş dori foarte mult pe viitor ca dez­voltarea brandului să fie făcută alături de un investitor care are capabilităţi mana­geriale şi investiţionale de un anumit nivel, iar eu să rămân cu partea creativă, să fiu un art director şi să mă ocup în continuare de stilul Ellis“, spune Eli Lăslean, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Cu o infuzie de capital venită din par­tea unui investitor, antreprenoarea îşi do­reşte să dezvolte partea de online. În prezent, businessul are un magazin virtual, dar există loc mult mai mult de dezvoltare în acest canal.

Mai mult, antreprenoarea îşi doreşte să dezvolte partea de distribuţie. Ellis are două showroomuri proprii, aflate în Arad, acolo unde este şi fabrica, şi în Bucureşti. Pe lângă acestea, businessul colaborează şi cu magazinul Cocor, însă Eli Lăslean îşi doreşte să încheie parteneriate şi cu alţi clienţi pentru ca produsele să fie disponi­bile şi în alte magazine.

„După deschiderea magazinelor pro­prii, am ajuns să cad în această capcană a custom-made-ului, care e foarte plăcută, dar toată energia pe care o consumi făcând ţinute cus­tom-made o iei din zona în care ai putea să faci ready-made. În felul acesta, nişezi foarte mult clientela“, mai spune Eli Lăslean.

Casa de modă Ellis produce şi comer­cia­lizează ţinute office, de cocktail şi rochii de seară pentru femei şi se adresează doam­­nelor din middle şi high manage­ment, având cliente din ţară, dar şi din afară, expate care lucrează în alte ţări. În rândul clientelor se numără şi Carmen Iohannis, prima doamnă a României.

Businessul Ellis a pornit la drum în 1991, la Arad. Eli Lăslean a absolvit Facultatea de Finanţe la Timişoara, studii care au ajutat-o ulterior în business. Pasiunea pentru croitorie şi haine a moştenit-o însă de la mama sa.

„De la mama mea am deprins meşteşugul acesta care înseamnă să iei o foarfecă, un material, să îl tai şi de acolo să naşti o formă. Trebuie să recunosc că m-a prins această pasiune. La început îmi făceam eu hainele, apoi le făceam celor din familie. Ulterior am început să gândesc mici colecţii şi să pornesc la drum“, povesteşte Eli Lăslean.

Antreprenoarea este de părere că piaţa în care activează s-a schimbat drastic pe parcursul ultimelor trei decenii.

„Foarte multe capacităţi de producţie s-au închis în România, ne confruntăm cu o criză a forţei de muncă. Şcoala românească nu oferă copiilor o perspectivă şi nu le arată oportunităţile care sunt în această zonă. E foarte greu să găseşti lucrători de calitate. Brandurile străine oferă produse de o calitate îndoielnică, nu există măsuri de protecţie pentru lucrătorii interni şi lucrurile nu sunt simple“, spune antreprenoarea.

În urmă cu aproape două decenii, businessul lui Eli Lăslean număra o echipă formată din 25 de persoane. Astăzi, Ellis mai are doar cinci angajaţi. Multe dintre servicii au fost externalizate.

Anul trecut, businessul a avut afaceri de circa 800.000 lei şi un profit net de 500.000 lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. E vorba de firmele Ellis SRL şi Atelier Boutique SRL.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor