ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Un tânăr a ajuns la 200 de francizaţi în toată Europa cu sisteme de creştere a microplantelor.

14.06.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Activitatea Hy-Farm a început în urmă cu circa şapte ani, iniţial cu producţia de microplante, iar în prezent compania dezvoltă brandul în franciză. Hy-Farm, furnizor de sisteme pentru microplante, a ajuns la 200 de francizaţi şi vizează extinderea internaţională

Hy-Farm, brand care produ­ce sisteme de producţie a microplan­telor, vrea să ajungă în sistem de franciză şi în Statele Unite ale Americii după ce are deja în România 150 de francizaţi şi alţi 50 în Europa.

„Am reuşit prin producătorii locali mici, dar mulţi, să acaparăm piaţa, însă nu cred că am înlăturat pe nimeni din piaţă, pentru că este o piaţă în creştere şi o creştere foarte accelerată. Cred că avem un consum de peste şapte, opt ori mai mare faţă de momentul în care noi am început să facem microplante“, a spus Alex Vasiu, fondator al Hy-Farm, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny. El adaugă că dacă ar fi să facă o comparaţie între momentul în care au început, acum şapte ani, şi prezent, a obser­vat că un restaurant care consuma două, trei baxuri de micro­plante în momentul când a înce­put să facă aceste micro­plante, acum aceeaşi unitate poate consuma şapte, opt, zece pasuri de micro­plante.

„Consumul creşte mai mult de atât. Sunt foarte mulţi oameni care au început să conştientizeze aportul de nutrienţi din microplante şi atunci, evident, a crescut cererea şi în cazul persoanelor fizice. Avem 150 de unităţi în România, dar încă peste 50 în străinătate şi activăm intensiv în Spania. În Spania am deschis o societate pentru că este mai simplu cumva de gestionat clienţii locali cu aceeaşi cultură.“

„Avem cinci angajaţi şi în societatea deschisă“, a punctat antreprenorul, care iniţial a început să producă microplante, dar a încetat producţia în urmă cu circa 3 ani, şi apoi a sesizat o piaţă în livrarea de sisteme de creştere a acestor microplante. Iar echipamentele sunt dezvoltate de Hy-Farm şi produse în România, conform antreprenorului. „Francizăm în mai toate ţările din Europa în momentul acesta şi foarte uşor tatonăm alte continente“. În prezent, o franciză Hy-Farm costă 8.000 de euro şi practic este o afacere „la cheie“. „Cea mai rapidă recuperare investiţiei a fost la o lună şi jumătate de la începerea ei. Firesc, timpul de recuperare a investiţiei este undeva între 3 şi 4 luni de la începerea afacerii, de la realizarea investiţiei, deci la fel rămâne un timp foarte foarte scurt. Avem deja clienţi care lucrează cu 8-10 unităţi şi avem destul de mulţi, adică vreau să spun că sunt foarte mulţi clienţi care au crescut, nu au stagnat, ceea ce este îmbucurător“.

Printre planurile de viitor ale antreprenorului este intrarea şi pe alte continente.

„Peste 5 ani va fi prezent pe toate continentele şi  cred eu în toate ţările din lume, în unele ţări mai mult în alte mai puţin, evident, dar nu cred că vom mai exista vreo ţară pe glob să nu fie reprezentă pe harta Hy-Farm“.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny