ZF CEO Strategy

CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Industria asigurărilor nu o poţi compara cu alt stil de business, trebuie să fii mereu pregătit şi să ai o abordare multidisciplinară

05.06.2024, 00:07 Autor: Mircea Nica

Mihai Tecău, CEO al Omniasig: Trebuie să ai o anumită aplicare pe anumite lucruri, carisma este foarte importantă şi de ce nu şi sacrificiul de timp pe care trebuie să ţi-l propui Adrian Marin, CEO al Generali: Se întâmplă atâtea lucruri şi ne compară clientul cu atâtea industrii de cu totul altă natură, în care guvernanţa nu are aceeaşi magnitudine şi trebuie să pui întotdeauna în balanţă: ce fac mai întâi guvernanţă sau business?

Industria asigurărilor nu poate fi com­parată cu alt stil de business, echipa este un arsenal pe care tre­buie să îl ai la îndemână, trebuie să fii întotdeauna pregătit pentru a­proape orice, iar abordarea multidiscipli­nară nu poate lipsi. Acestea sunt câteva din concluziile la care au ajuns Mihai Tecău, CEO al Omniasig, şi Adrian Marin, CEO al Generali, directori care conduc două com­panii de asigurări prezente în top 10 cele mai mari din piaţă, în cadrul emisiunii CEO Strategy, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu ING Bank.

Mihai Tecău, CEO al Omniasig, a ex­plicat în cadrul emisiunii că din poziţia de CEO, până la urmă, trebuie să fii un admi­nistrator care prin cunoştinţele pe care le ai, dar şi printr-o abordare câteodată psi­ho­logică trebuie să conduci oamenii, să in­teracţionezi cu fiecare om din companie şi să poţi inspira pentru a fi urmat. „Eşti până la urmă un administrator care prin cunoş­tinţele pe care le ai şi împreună cu zona psi­hologică să zic aşa, poţi să duci mai departe businessul şi să conduci oamenii, să intri în legătură cu fiecare om din companie dacă e nevoie şi oamenii să te urmeze. Până la ur­mă, zona aceasta de lider ţine şi de struc­tură, dar ţine şi de educaţie şi dacă vrei să cultivi o zonă de lider, atunci trebuie să te dedici zonei de lidership. În acelaşi timp, trebuie să te multiplici pe mai multe do­menii ca să poţi să conduci şi să ai totuşi o viziune a lucrurilor într-o companie“, a explicat Mihai Tecău.

Pe de altă parte, cunoştinţele pentru fiecare zonă din companie nu înseamnă că totul trebuie ştiut până la capăt, pentru că de aceea există oameni specializaţi pe zo­ne­le respective, dar este important dialo­gul, care nu poate fi susţinut dacă nu există suficientă cunoaştere.

„Nu trebuie să ştii totul până la capăt, fiindcă de aceea sunt cei care se ocupă de zonele respective, dar important este să ai dialogul respectiv şi să ştii despre ceea ce se vorbeşte. Acest lucru înseamnă o dezvol­ta­re multidisciplinară care ia timp şi trebuie să ai o anumită aplicare pe anumite lucruri, carisma este foarte importantă şi de ce nu şi sacrificiul de timp pe care trebuie să ţi-l propui. Funcţiile de conducere par foarte atractive, dar trebuie să ai capacitatea de a vorbi foarte mult cu oamenii şi disponi­bili­tatea de timp pentru a-ţi duce targeturile“, a mai adăugat Mihai Tecău.

Din perspectiva lui Adrian Marin, CEO al Generali, cea mai mare provocare este atunci când trebuie să mapezi clientul ca să poţi să vii în întâmpinarea cerinţelor lui, dar în acelaşi timp, de multe ori se întâmplă ca zona de asigurări să fie comparată cu multe alte industrii care sunt de cu totul altă natură.

„O luăm gradual şi cu puterea de cumpărare şi de percepţie a oamenilor şi mergem până la ceea ce putem face şi există acel business case, de a da ingrediente de o anumită dimensiune. De fiecare dată noi trebuie să mapăm clientul şi să venim cât mai aproape de cerinţa lui. Se întâmplă atâtea lucruri şi ne compară clientul cu atâtea industrii de cu totul altă natură, în care guvernanţa nu are aceeaşi magnitudine şi pui întotdeauna în balanţă ce fac mai întâi: guvernanţă sau business?“, a spus Adrian Marin.

Şeful Generali a mai explicat că prima oară când s-a angajat în domeniul asigurărilor a realizat că există o diversitate foarte mare, cu multe domenii de acoperit în cadrul unei companii de asigurări, iar diferenţa dintre un manager şi un lider este că liderul are oamenii în spate, îl urmează, în timp ce managerul doar dictează.

„Prima oară când m-am angajat în asigurări m-am dus la domnul Bolduş, care era director general şi voiam să fac mai multe. Şi mi-a deschis un dulap imens şi mi-a zis: unde vrei?  Şi credeţi-mă, că abia atunci mi-am dat seama ce diversitate, cum arată, câte domenii sunt, începând de la juridic până la accounting. Noi avem în compania noastră, în mod sigur, un program de inducţie pe perioada de probă şi un mentor care se ocupă“, a mai spus Adrian Marin.

În acelaşi timp, în asigurări, lucrurile sunt mai complicate pentru că una este să vinzi un bun şi alta este să livrezi o promisiune clientului pentru momentul în care se întâmplă ceva tragic.

„În asigurări, lucrurile sunt şi mai complicate, pentru că una e să vânzi un bun şi alta este să mă poziţionez în faţa unui client şi în faţa angajaţilor mei şi să livrez promisiunile acelea, mai ales când se întâmplă ceva tragic pentru acel om. Deci, dacă tocmai atunci dispari şi dacă dispare 5% din ce ar trebui să fie acolo, lucrurile nu mai au dimensiunea dorită. Deci, una peste alta, cred cu tărie, că pentru a ajunge într-o poziţie de conducere nu trebuie decât să-ţi doreşti să fii profesionist în ceea ce faci, cu cunoştinţele pe care le-ai cumulat până atunci, să absorbi şi să participi cât poţi de mult la training-uri, la interacţiuni de orice nivel, interne în companie sau internaţionale“, a mai detaliat Adrian Marin.

Adrian Marin, CEO al Generali

Învățam împreună din experiențele și poveștile oamenilor de afaceri care conduc companii de succes.
ING este alături de ei, de antreprenori și companii din mediul de afaceri românesc cu soluții de banking și mai și.
Mai exact, pe lângă produse și servicii bancare, oferim consultanță personalizată, expertiză sectorială și sprijin pentru dezvoltarea practicilor sustenabile.