ZF Investiți in România

Investiţi în România! Tudor Popp, Hotspot Workhub: Vrem 3-4 noi birouri în Bucureşti şi câte unul în fiecare oraş mare

04.03.2021, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

♦ Tudor Popp, founding partner al Hotspot Workhub, are în plan extinderea birourilor de co-working pe măsură ce există tot mai multă cerere din partea companiilor care vor să semneze contracte pe unul sau doi ani.

Birourile de co-working prind avânt, însă doar pe segmentul corporate, cel pe care com­paniile caută să închirieze sedii noi, dar pe o perioadă mai mică de cinci ani cât este un contract standard într-o clădire de birouri şi fără să investească în amenajarea spaţiului.

„Clienţii care mergeau în co-working individual şi flexibil, acum dacă pot sta acasă, vor rămâne acasă, nu au neapărat un motiv de a plăti pentru a sta într-un spaţiu de co-working. Noi ne adresăm corporate, firmelor care vor un birou profesionist, hi-tech, unde firmele mici să vină. O parte din muncă a făcut-o pandemia, care ne-a ajutat să explicăm mai bine conceptul de birou flexibil, aici nu trebuie să semnezi pe o perioadă lungă, nu trebuie să investeşti în amenajare şi poţi fi flexibil. Firmele au conştientizat nevoia de flexibilitate. Când vom reveni la nor­mal, ne vom adresa din nou corpo­raţiilor cu o nevoie mixtă de spaţii, unde să invite clienţii. Acum argumentul e mai simplu decât înainte de pandemie“, a explicat Tudor Popp, founding partner al Hotspot Workhub, în cadrul emisiunii Investiţi în România! realizată de ZF alături de CEC Bank.

El a subliniat că media contractelor este peste un an, multe firme au închiriat pe doi ani şi sunt şi contracte pe trei ani.

„Există teoria potrivit căreia peste un an va veni un boom şi va exista o creştere a preţurilor, însă noi nu speculăm piaţa. Avem în plan şi deschiderea altor spaţii de co-working în Bucureşti. Noi avem cinci parteneri, cu business în Germania, în con­sultanţă imobiliară, iar dorinţa a fost să dove­dim că acest concept merge după care să creş­tem. Este importantă reţeaua şi este loc în piaţă pentru astfel de centre, va exista o cerere mare peste 1-2 ani iar noi ne uităm activ la spaţii alternative, dar momentan ne uităm şi calculăm. Noi vedem trei-patru spaţii în Bucureşti şi câte unul în marile oraşe. Avem apetit de crescut. Am discutat cu proprietari de clădiri de birouri şi am proiectat inclusiv un model de franciză“, a spus Tudor Popp.

El a subliniat că birourile de co-working trebuie deschise în zone cât mai aproape de locuinţele oamenilor, în zone rezidenţiale, tocmai pentru ca aceştia să nu se mai deplaseze în zonele de birouri.

„Un birou are nevoie de zonă şi de infrastructură. Zona Pipera este un paradox unde s-au grupat birouri, dar cu densitate prea mare. Zona centrală este importantă, la fel şi metroul, iar acum se conturează ideea biroului aproape de casă. În Bucureşti avem dormitor în sud, avem cartiere rezidenţiale în afara Capitalei, iar noi vrem să mergem cu birourile către oameni“. A spus Tudor Popp.

Hotspot Workhub are circa 2.000 mp suprafaţă închiriată în birourile The Mark ale austriecilor de la S Immo din apropierea Pieţei Victoriei.

„Noi avem 220 de locuri, capacitate care de la început respecta norma de distanţare. La început am investit în amenajare circa 600-700 de euro/mp, adică circa 1,3 milioane de euro, iar ulterior am realizat şi upgrade-uri“, a spus Tudor Popp.

El a subliniat că felul în care sunt organizate bi­rourile se schimbă, iar acestea nu mai repre­zintă acum doar locul de muncă.

„S-a plecat de la birourile clasice, unde lumea venea să producă, era un spaţiu de producţie, la un spaţiu de interacţiune, de creaţie şi socializare. Biro­urile acum au ajuns să fie un mix de office clasic şi chiar hospitality - noi avem spre exemplu şi o ca­fenea în birou, operată de un profesionist - şi chiar retail“, a subliniat Tudor Popp.

bogdan.alecu@zf.ro

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank