♦ România trebuie să investească mai mult şi mai repede în infrastructura feroviară, pentru a ţine pasul cu UE şi chiar cu trenurile CFR Călători, care pot atinge viteze mai mari, însă sunt limitate de investiţiile celor de la CFR Infrastructură.
În condiţiile în care la nivelul Uniunii Europene se pune foarte mult accent pe transportul feroviar pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, în România viteza pe calea ferată este încă una redusă din cauza infrastructurii deficitare.
Dacă în vest trenurile de pasageri circulă cu peste 300 km/h, în România un tren circulă, în medie, cu aproape 69 km/h din cauza celor 1.236 de restricţii permanente de viteză, pe o lungime de 1.335 km.
„Spre Constanţa deja mergem cu 160 km/h, iar acest model trebuie extins la nivel naţional. Spre exemplu, coridorul IV va fi închis în următoarea perioadă şi se va putea circula şi spre Curtici cu viteză mare. Ne vom permite să ne concentrăm şi pe alte zone, cum ar fi coridorul de sud, Roşiori-Craiova-Turnu Severin, vizat în România ca celmai potrivit pentru trenuri de mare viteză. Avem şi Moldova care merită o îmbunătăţire cu o reducere spre 4 ore până în zona Suceava. Sunt proiecte, dar pe termen lung. Noi avem acum cele mai multe cu 140 km/h, avem şi de 160 km/h şi de 200 km/h, noi suntem pregătiţi pentru infrastructură şi pentru a scurta timpii şi a investi şi în infrastructura feroviară“, a spus Dan Costescu, directorul general al CFR Călători, cel care în 2015-2016 a deţinut şi mandatul de ministru al transporturilor în guvernul Cioloş.
Dan Costescu a propus guvernului un plan de investiţii în CFR Călători de cel puţin 250 mil. lei pentru a moderniza trenurile pentru pasageri.
„Noi lucrăm de câteva luni la planul de investiţii, iar din ajutorul de la UE sperăm ca şi calea ferată să primească un suport, să avem mai multe vagoane spre exemplu. Noi urmărim şi modernizări şi suntem în discuţii cu Executivul pentru o sumă cuprinsă între 250 şi 350 mil. lei care va merge exclusiv către investiţii, locomotive, vagoane, sistem de ticketing şi creşterea eficienţei“, a spus Dan Costescu.
El a demarat modernizarea şi extinderea parcului încă de la începutul anului, în condiţiile în care CFR Călători avea 729 de vagoane în 2019, faţă de 961 la nivelul lunii iulie.
„Mi-am propus atunci să ajungem la 1.000 de vagoane până la finalul anului şi deja am trecut de prima jumătate, cu tot cu pandemie şi am ajuns la 961 de vagoane din cele 1.000 programate. Până la sfârşitul lunii mai avem programate 21 de noi vagoane şi vom urca spre 980 de vagoane. Mai avem puţin şi atingem obiectivul. Am început creşterea încă din primele luni ale anului pentru a avea mai multe vagoane în sezon, când se aglomerează“, a spus Dan Costescu.
În urma extinderii parcului de vagoane, CFR Călători nu a mai vândut locuri în picioare în trenuri, faţă de anul 2019 când a vândut 12.000 de bilete fără loc.
„Avem nevoie şi de locomotive fiabile care să ducă noile vagoane, avem nevoie de rame, am discutat cu ministerul şi am pus la punct un plan de investiţii de 250-350 mil. lei în care avem patru grupe mari - vagoanele de care am vorbit şi ne concentrăm pe vagoane modernizate, cu îmbunătăţiri, cu aer condiţionat, prize şi condiţii mai bune, locomotive - parcul de locomotive electrice şi diesel, pentru că încă sunt în ţară zone neelectrificate, avem investiţii în modernizarea sistemului de bilete, pentru a dezvolta un sistem european, fără bilete pe hârtie, care va putea permite scanarea unor coduri de bare şi care să ne dea o imagine de ansamblu asupra numărului pasagerilor şi a gradului de satisfacţie“, a spus Dan Costescu.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE