ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România. Cristina Uruc, Artexim: România este cu Festivalul şi Concursul Internaţional George Enescu un brand internaţional. Avem nevoie acum şi de o sală de concerte pe măsură

03.06.2024, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Festivalul Internaţional George Enescu atrage la doi ani mii de vizitatori şi artişti în Bucureşti, fiind cel mai mare eveniment de profil din lume, însă infrastructura actuală nu mai reuşeşte să ţină pasul cu cererea, iar continuarea investiţiilor în săli de concerte este necesară.

Cea de-a 26-a ediţie a Festivalului Inter­na­ţional George Enescu din 2023 a numărat nu mai puţin de 90 de concerte în programul oficial, cu peste 3.500 de artişti care au urcat pe scenele de la Sala Palatului, Ateneul Român, Sala Radio, Sala Auditorium şi Sala Majestic a Teatrului Odeon vreme de 29 de zile. Aceştia au fost urmăriţi de peste 110.000 de spectatori din România, Statele Unite ale Americii, Franţa, Spania, Ger­mania, Australia, Israel şi de pe continentul african.

„Am avut peste 90 de concerte doar la Bucureşti şi peste 60 de evenimente sub egi­da festivalului şi din seria festivalului în ţară. În cele mai importante oraşe din România am avut peste 3.500 de artişti prezenţi la Bu­cu­reşti, peste 9.000 de nopţi de cazare, pen­tru că aici vorbim şi despre partea în care festivalul produce, nu numai consumă şi gene­rează busi­ness, mai ales în zona de HoReCa şi tu­rism Şi turismul cultural este extrem de im­portant şi susţinut de festivalul Enescu. A fost o ediţie în care cei mai mari di­rijori, cele mai mari orchestre din Europa au fost prezente la Bucureşti“, a spus Cristina Uruc, directorul Artexim, organizatorul Festivalului şi Con­cursului Internaţional George Enescu, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Aceasta a fost prima ediţie organizată de noua conducere a Artexim şi cu maestrul Cristian Măcelaru în calitate de director artistic.

„Sala Palatului a fost deschisă pentru 4.000 de locuri, deci la întreaga capacitate. Şi am avut o creştere a vânzărilor de bilete cu 23,17% faţă de anul 2019 - reperul nostru este cel prepandemic, pentru că am revenit la aceleaşi condiţii şi acest lucru ne face să credem că suntem pe drumul cel bun şi la nivel de comunicare, sigur, mai avem foarte multe de învăţat, foarte multe de construit, dar credem că suntem pe drumul cel bun“, a spus Cristina Uruc.

Miza mai departe o reprezintă accelerarea investiţiilor în infrastructura de spectacole, în condiţiile în care cererea este tot mai mare, iar sălile actuale necesită îmbunătăţiri.

„Teatrul de la Naţional de Opera şi Balet Oleg Danowski ar trebui să fie o bijuterie a Constanţei, un centru cultural, dar este o clădire care din păcate are nevoie urgentă de reparaţii, renovări şi modernizare. Şi asta nu se întâmplă doar la Constanţa. Sala Palatului din Bucureşti care este o sală de conferinţe, practic, nu este o sală pe care noi o putem pune la dispoziţie marilor orchestre care vin în România. Viaţa culturală să se dezvolte, iar una nouă nu ar fi folosită doar la doi ani, ci ar deveni un hub cultural, un centru cultural, care va dezvolta viaţa culturală a oraşului, va aduce turişti, va aduce orchestre mari şi în afara festivalului George Enescu. Deci aici trebuie să ne concentrăm foarte mult şi să dezvoltăm infrastructura de concert“, a subliniat Cristina Uruc.

Ea explică faptul că evenimentele culturale organizate în România au dus la creşterea turismului şi dezvoltarea mai multor industrii.

„Cultura nu va mai fi acea oaie neagră, un fel de sac fără fund, pentru că nu este aşa. Intră bani ca o investiţie în cultură, în societate, ceea ce îmbunătăţeşte imaginea ţării în afară, mai vorbim de taxele pe care muzicenii pe care îi cazăm le plătesc. Mâncarea pe care o consumă la  restaurantele din centrul Bucureştiului şi din ţară. Atenţie, mai avem Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, avem TIFF-ul la Cluj. Adică, acestea sunt nişte motoare de dezvoltare şi economică în ţară, nu numai culturală. Deci trebuie să ne gândim că odată ce investim nişte bani în direcţia corectă, ei vor produce“, a subliniat directorul ARTEXIM.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank