ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Marius Stanciu, Buju, Stanciu & Asociaţii: Inteligenţa Artificială va permite creşterea veniturilor caselor de avocatură

09.07.2024, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Implementarea sistemelor de inteli­gen­ţă artificială, inclusiv cele care permit con­sultanţă oamenilor, vor permite elibera­rea programului avocaţilor, astfel încât a­ceştia să se concentreze pe cazurile impor­tante, consideră Marius Stanciu, partener în cadrul casei de avocatură Buju Stanciu şi Asociaţii.

„În multe cazuri atunci când discută cu clienţii, avocaţii răspund la mai multe între­bări, pe mai multe cazuri, deoarece oamenii nu sunt bine pregătiţi în acest domeniu şi de multe ori nici nu ştiu să întrebe. Un chatbot cu AI poate ajuta mult pe partea de docu­mentare, iar avocatul se poate concentra mult mai bine pe cazurile importante“, a explicat Marius Stanciu în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank.

Casa de avocatură Buju, Stanciu şi Asociaţii a investit 200.000 de euro în platfor­ma Lawren.ai, primul chatbot juridic româ­nesc bazat pe inteligenţă artificială, dispo­nibil permanent.

Lawren.ai a fost creat pentru a răspunde unei nevoi reale: accesul rapid şi accesibil la informaţie juridică de calitate. În trecut, tehnologia din domeniul juridic se limita la simple baze de date, utile, dar insuficiente pentru a clarifica problemele complexe cu care se confruntă oamenii.

„Deja am investit 200.000 de euro şi sun­tem în faza beta, iar aplicaţia este disponibilă gratuit în acest moment, pentru ca în versi­unea finală să poată genera venituri compa­niei. Ne aşteptăm să mai investim în dezvol­tare circa 150.000 de euro. Ulterior vom putea adapta aplicaţia şi pentru un alt sistem juridic şi pentru alte limbi, iar deja aplicaţia are mii de utilizatori“, a spus Marius Stanciu.

Lawren.ai utilizează o infrastructură proprie şi permite integrarea unor instru­men­te suplimentare, precum baze de date vectoriale, căutare avansată pe internet şi inteligenţă artificială. Parte din procesul de antrenare a fost şi analizarea proceselor cog­nitive ale avocaţilor, identificarea circuitelor şi tiparelor, urmată de implementarea aces­tora în formule de codare. De asemenea, Lawren.ai a fost antrenat pe teste şi grile juridice, potrivit casei de avocatură.

„O astfel de aplicaţie vine să completeze, să ajute, nu să înlocuiască, pentru că nu vine cu raţionament uman, motiv pentru care nu vedem să afecteze veniturile sau activitatea avocaţilor“, a subliniat Marius Stanciu.

El explică faptul că mai departe pot veni investitori în cadrul aplicaţiei, pentru a o dezvolta, însă nu există discuţii cu alte case de avocatură.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank