ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Cătălin Panciu, Crystal Dental Clinic: Piaţa de corporate de servicii stomatologice poate urca la cel puţin 70 mil. de euro în Bucureşti

11.07.2024, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Abonamentele corporate pentru servicii stomatologice sunt tot mai des cerute de corporaţii dar şi de IMM-uri, în com­ple­tarea beneficiilor oferite angajaţilor, alături de serviciile private de sănătate, explică Cătălin Panciu, CEO Crystal Dental Clinic în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

„Dacă raportăm la întreaga ţară, atunci potenţialul pieţei corporate poate fi spre 3 mi­li­arde de euro, însă dacă ne rezumăm la Bucureşti şi luăm în calcul un milion de angajaţi, atunci putem vorbi de o piaţă de cel puţin 70 mil. euro în Bucureşti şi chiar până spre 600 mil. euro“, a spus Cătălin Panciu.

Clinica Crystal Dental Clinic, care ope­rea­ză de 21 de ani pe piaţa de profil, a reali­zat o cifră de afaceri de 2,6 milioane euro în 2023 şi extinderea pe segmentul B2B prin abonamente de servicii stomatologice.

„Angajatorii din România, inclusiv fir­mele antreprenoriale cu 2-10 angajaţi, văd în abonamentul de servicii stomatologice un avantaj puternic pe o piaţă a muncii foarte competitivă. De altfel, în ultimele luni, din partea firmelor am primit tot mai des soli­ci­tări pentru un abonament dentar dedicat angajaţilor, fapt pentru care am lansat acest tip de serviciu, adaptabil nevoilor oricărei com­panii. Credem că această nişă, a servicii­lor stomatologice corporate, deşi puţin aco­perită şi în formare în România, va urma un parcurs de dezvoltare accelerat. Conform cal­culelor noastre, acest segment are un po­tenţial de până la aproape 3 miliarde de euro anual raportat la numărul total de angajaţi care ar putea beneficia de un astfel de servi­ciu în întreaga ţară“, declară Cătălin Panciu, CEO al Crystal Dental Clinic.

Raportat la numărul de 4,5 milioane de angajaţi în mediul privat în România, potrivit datelor INS, dacă fiecare angajat ar beneficia din partea angajatorului de un abonament la o clinică stomatologică, potenţialul pieţei ar fi între 350 de milioane de euro şi 2,7 miliarde de euro pe an.

Totodată, prin dezvoltarea segmentului corporate, Crystal Dental Clinic vizează ex­tinderea pe segmentul de servicii stomato­logice pentru copii.

„Implementarea abonamentelor s-a văzut în rezultatele noastre şi oamenii au început să vină, mai ales că există servicii şi pentru copii“, a spus CEO-ul.

Fondată în anul 2003, Crystal Dental Clinic este una dintre cele mai mari clinici de stomatologie din România. În prezent, există două clinici în Bucureşti cu o echipă de peste 35 de medici.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank