ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Matt David, Dan Air: Nu revenim la Braşov, dar creştem în Bacău şi Bucureşti

09.05.2024, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Dan Air, companie aeriană care a înce­put operarea zborurilor în iunie 2023 de pe aero­portul Braşov, dar s-a mutat în noiem­brie pe aeroportul din Bacău, spune că a ajuns la 12 destinaţii cu plecare din Bacău, iar în sezonul de vară derulează şi curse charter.

„Am introdus şi a doua aeronavă pentru a mări destinaţiile pe care le ope­răm. Am ajuns la număr de 12 destinaţii din Bacău. Operăm şi din Bucureşti pentru compania Anima Wings şi Christian Tour. Pe sezonul de vară avem curse charter de­di­cate vacanţelor şi plănuim ca în sezonul de iarnă să deschidem curse şi din Bucu­reşti. Aici mă refer curse regulate sub bran­dul Dan Air“, a spus Matt David, CEO-ul Dan Air în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

Compania aeriană fondată de fostul pilot Dan Iuhas a fost înfiinţată în 2017 sub numele de Just Us Air, însă în 2021 s-a re­branduit în Dan Air. Compania aeriană a început operarea zborurilor regulate în 2023, până atunci închiriind aeronavele, încă din 2018, pentru companii precum TUI, Wizz Air.

„La Bacău urmează să intre a doua aeronavă pe 15 mai şi la Bucureşti este altă aeronavă care operează. Noi avem două profiluri, facem zboruri regulate şi zboruri unde un operator închiriază aeronava cu servicii. Toate sunt Airbus A320 cu o vârstă medie de 17 ani“, a spus Matt David.

În prezent, compania are o flotă formată din patru aeronave Airbus, însă operează cursele regulate cu o singură aeronavă, iar celelalte trei sunt închiriate companiei Air Serbia. Compania a introdus curse regulate pentru că şi-a dorit diversificarea portofoliului.

Dan Air este singura companie care a operat la deschiderea aeroportului de la Braşov, încă de la deschidere şi avea atunci curse regulate către mai multe oraşe din Europa.

„Decizia de a ne muta de la Braşov la Bacău a fost luată strict din cauza programului. Nu era suficient pentru a putea opera aşa cum era propus. Nu era un program viabil pentru că mai ales vara, erau întârzieri inerente. Am avut foarte multe aterizări la Bucureşti şi vă daţi seama, am creat foarte mare disconfort pasagerilor doar pentru că nu reuşeam să ajungem până în ora 7 şi am pierdut foarte mulţi bani din această cauză“, a spus directorul. El a subliniat că nu doreşte ca Dan Air să revină la Braşov, iar planurile sunt pentru a extinde compania, mai ales cu zboruri din Bucureşti.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank