ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Iulian Bănilă, Beer Zone: Vom deveni importatori de bere artizanală şi lansăm o platformă online. Compania a lansat şi o bucătărie pentru livrări la domiciliu, pentru a rezista în timpul pandemiei

30.09.2021, 17:00 Autor: Alex Ciutacu

Grupul de firme din spatele businessului Beer Zone din Iaşi de­vine importator de bere artizanală şi pregăteşte lansarea unei platforme online prin care vrea să deservească atât locaţiile HoReCa care activează pe nişa berii artizanale, cât şi consu­matorul în mod direct, a explicat Iulian Bănilă, cofondator al Beer Zone, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Vom deschide un site prin care vom deveni noi importatori de bere pentru a livra bere în toată ţara. (...) Mi-aş dori să colaborez cu câteva baruri pe profilul nostru, pentru că nu sunt multe, dar vreau să mă axez şi pe clienţii casnici, oameni care vor beri interesante, care nu se pot procura uşor în România“. 

Beer Zone este un business lansat în 2013, controlat de Iulian şi Laura Bănilă, alături de Codrin Toma. Principala linie de activitate este reprezentată de un local axat pe bere artizanală, cu o capacitate de peste 150 de persoane.

Totodată, cei trei au lansat în pandemie şi o bucătărie pentru livrări la domiciliu, sub conceptul Brics by Beer Zone. 

„Anul 2020 a fost foarte dificil, ne-am axat pe online, asta a fost salvarea. Am înfiinţat şi o bucătărie şi ne-am ocupat şi cu livrarea de bere la domiciliu. Cred că de acum înainte câţiva ani, cât va bântui virusul, e vital să exişti pe online”. 

Iulian Bănilă a sublinat că 2021 a fost un an destul de bun pentru companie, după ce în primele trei luni situaţia s-a pornit mai greu. Cu toate acestea, HoReCa a început să recupereze odată cu intrarea în primăvară. 

„Cred că un aspect care a ajutat HoReCa este şi faptul că din ce în ce mai mulţi corporatişti au început să lucreze de acasă, şi-atunci dacă stati toată ziua în casă, seara vrei să ieşi”. 

Beer Zone listează în prezent peste 200 de sortimente de bere, într-o piaţă în care consumul de bere artizanală este încă mult sub 1% din consumul total de bere la nivel naţional. 

„Piaţa este într-un stadiu foarte incipient în România, au fost şi câteva falimente din ce ştiu în zona producătorilor de bere artizanală. E mai complicat să faci beri bune cu preţ competitiv în România pentru că la noi nu se cultivă soiuri nobile de hamei. În afară există o cultură, sunt fermieri care au în derulare proiecte de milioane de euro. În România nu există o bancă de drojdii, cum există în Londra. Materia primă este mai scumpă decât în străinătate”. 

Mai mult, Bănilă a explicat că este costisitor să aducă la Iaşi beri artizanale de la toţi micii producători din ţară, întrucât trebuie să acoperi logistica pentru un singur sortiment, un singur brand. 

„E mai uşor să lucrezi cu cei din străinătate. Acolo sunt platforme unde dacă te duci găseşti câteva sute de sortimente de bere, ai pus puţin din fiecare sortiment pe un tir şi a adus berea. În România e mai complicat, ai producători la Cluj, la Timişoara, nu ai acest tip de platforme şi rămâne costisitor ca pentru o singură bere să organizezi un transport din Timişoara sau Sibiu până la Iaşi”. 

Cele mai apreciate soritmente de bere artizanală vin în special din Marea Britanie. Cu toate acestea, costurile de transport au crescut foarte mult pe fondul Brexit. 

„Cei cu care lucrez îmi spun că transporturile au crescut cam de 3-4 ori, pentru că atunci când UK era în UE nu erau proceduri vamale de făcut. Un tir încălca zece paleţi de marfă şi trecea ca prin brânză prin teritoriul UE. Acum tirurile pot sta blocate şi 3-4 zile la intrarea în UE. De la 200 de euro preţ pe palet din Marea Britanie până în România, acum e la 700-800 de euro”. 

Grupul de firme din spatele Beer Zone a înregistrat afaceri cumulate de circa 1,5 milioane de lei în 2020, în scădere cu un sfert faţă de anul 2019, în contextul în care bucătăria pentru livrări a fost lansată tot în 2020. Pentru 2021, Bănilă ţinteşte un business de 4 milioane de lei. Numărul angajaţilor a crescut de la 9 oameni în 2019 la peste 25 de persoane în prezent. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank