ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandru Holicov, fondator şi CEO Adservio – platformă edtech: Vrem să creştem businessul la 3 milioane de euro anul acesta. În toamnă lansăm noi module în platformă bazate pe AI

astăzi, 08:00 Autor: Ioana Nita

Echipa Adservio militează pentru utilizarea catalogului electronic în cât mai multe şcoli Adservio are în portofoliu şi o platformă digitală integrată de management avansat pentru universităţi, la care lucrează de peste doi ani şi jumătate.

Compania Adservio din Iaşi, care a dezvoltat platforma educaţională cu acelaşi nume, şi-a propus să îşi crească anul acesta businessul cu 50% şi să ajungă astfel la o cifră de afaceri de minimum 3 milioane de euro. Echipa Adservio, care are în prezent 60 de membri, a dezvoltat o serie de noi module, bazate inclusiv pe tehnologia inteligenţei artificiale (AI), care vor fi lansate odată cu începerea noului an şcolar în septembrie.

„Lucrăm de vreo jumătate de an la două module importante pe care o să le lansăm în toamnă aceasta, la începutul noului an şcolar. Un modul este pe partea de well-being - starea de bine a şcolii, a elevilor şi a profesorilor, şi un modul este pentru partea de raportare – big data. Începem să mapăm toate informaţiile pe care le avem în platformă şi să le oferim utilizatorilor noştri – elevi, părinţi, profesori şi chiar directori de şcoli, rapoarte în timp real, generate cu inteligenţa artificială în spate, mapând toate acţiunile din platformă, toate informaţiile - de la note, absenţe şi multe alte informaţii ce sunt introduse în platformă. Astfel încercăm să le oferim utilizatorilor noştri mult mai multă esenţă în activitatea lor, adică să vadă realmente ce înseamnă munca lor şi în acelaşi timp să le oferim predictibilitate pe baza acelor date“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Alexandru Holicov, fondator şi CEO al Adservio. El a explicat că prin noul modul de raportare, profesorii sau directorii de şcoli vor putea vedea ce şanse sunt ca unii elevi să abandoneze şcoala sau să facă progrese în anumite direcţii.

„Sunt lucruri pe care în mod normal nu ai putea să le afli şi să le obţii decât cu AI şi inter­pretarea a milioane de date şi pattern­uri pe care le putem scoate la suprafaţă.“

Pentru modulul de well-being, Adservio colaborează cu o serie de specialişti în domeniu, psihologi de la universităţile de profil din Iaşi şi Bucureşti. „Elevii vor primi în aplicaţie diferite întrebări la care vor putea răspunde foarte uşor printr-un emoticon. De exemplu răs­punsul la întrebarea  <<cum se simt astăzi>>, va putea fi corelat cu anumite acţiu­ni din platformă – absenţe, note mai mici la şcoa­lă sau cu partea de comportament, lu­cruri legate de activitatea elevilor. Încercăm să măpăm aceste lucruri şi să oferim o pers­pec­tivă elevilor şi părinţilor, iar bineînţeles, mai departe vor discuta cu specialişti în acest do­meniu“, a menţionat Holicov, punctând fap­tul că prin intermediul acestui modul, Adservio încearcă să depisteze anumite nereguli.

„De exemplu, încercăm să depistăm din timp dacă un elev este tratat necores­pun­zător de alţi elevi. Dacă sunt anumite pro­ble­me la anumiţi copii care sunt mai intro­vertiţi şi nu vorbesc atât de mult, un elev ar putea să sezizeze un coleg: <<Văd că Andrei, colegul meu, este agresat de alţi colegi.>>.“

<<„Nu are o stare atât de bună>>, pot să ridic un steag în platformă şi să vadă profesorul.“

Totodată, prin acest model de well-being, şi părinţii vor putea să vadă cum s-a simţit copilul lor. „Ceea ce face Adservio de 16 an, este că încearcă să apropie familia de educaţia copiilor şi de şcoală.  Şi asta încercăm şi prin acest modul, să facem ca relaţia dintre părinte, elev şi şcoală să fie mai strânsă, să se cunoască mai bine şi să poată comunica mai bine şi din timp, ca să previi şi nu să repari.“

În plus, tot de la începutul anului şcolar, Adservio va introduce în platformă şi un modul de generare a orarului în mod automat bazat pe machine learning.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR