ZF IT Generation

ZF IT Generation. Constantin Gorgan, fondator şi CTO al GilesAI – aplicaţie de tip ChatGPT dedicată companiilor: Avem discuţii cu VC-uri din SUA pentru o rundă de finanţare de 5 mil. euro pe care vrem să o deschidem luna viitoare şi să o închidem în trei-patru luni

12 iun 2024 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Contrar credinţei populare, construirea unui produs AI este foarte scumpă. Cheltuielile sunt enorme. Dacă vrei să faci trainingul unui model de AI ajungi la costuri de 20.000-30 000 de euro pe lună până la 100.000 de euro pe lună. Nu este o piaţă pe care o poate ataca oricine.”

Start-up-ul GilesAI, care a dezvoltat o aplicaţie românească de tip ChatGPT destinată companiilor mari ce îşi propune să ajute angajaţii să economisească timp cu diverse sarcini, are în plan atragerea unei finanţări de 5 milioane de euro de la investitori şi fonduri de investiţii din SUA, pentru a susţine planurile de extindere la nivel internaţional, a spus Constantin Gorgan, fondator şi CTO al GilesAI.

„Ne interesează o rundă de finanţare, adică vrem să deschidem o primă rundă de investiţii chiar luna următoare prin care intenţionăm să atragem investiţii de aproximativ 5 mi­lioane de euro. De când s-a alăturat Kiran Dhaliwal drept COO al nostru, care este din Statele Unite, am reuşit să deschidem nişte discuţii la care nici nu ne aşteptam cu anumite fonduri de investiţii de acolo. Şi acolo pare că vom reuşi să găsim suportul de care avem nevoie să ducem proiectul la alt nivel. N-aş vrea să ne lungim până la finalul anului. Ideal ar fi ca runda de investiţie să dureze trei-patru luni, astfel încât în noiembrie deja să avem planul făcut cu bugetul pregătit pentru 2025 pentru că sunt multe aspecte de luat în calcul pentru planificarea bucetară pentru 2025 şi ne-am dorit foarte mult să ştim pe ce ne bazăm pentru că neavând o sumă concretă putem face doar estimări”, a spus Constantin Gorgan în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

El a adăugat că prima dată a avut discuţii cu investitori şi fonduri de investiţii din România. „În primul rând am mers la investitori din România pentru că eu ţin destul de mult la ideea de a ieşi pe piaţa globală cu un produs dezvoltat aici şi mi-aş fi dorit să avem parte şi de investiţii şi suport din partea VC-urilor locale şi am deschis câteva discuţii deja, însă e o provocare pentru că fondurile de investiţii de aici nu sunt la fel de deschise la risc, la investiţii riscante, cum sunt cele din Marea Britanie, cele din Statele Unite sau cele din Orientul Mijlociu. Sper totuşi să înţeleagă potenţialul şi să continuăm discuţiile pe care le-am început, dar rămâne de văzut.”

Proiectul a luat naştere la începutul anului 2023 iar în prezent soluţia Giles este lansată oficial pe piaţă. În dezvoltarea Giles au fost investiţi aproximativ 900.000 euro.

„Până în momentul de faţă, tot ce am investit a fost din resurse proprii. Noi avem şi alte businessuri consolidate, businessul de consultanţă de dezvoltare software, care din fericire produce destul capital şi tot profitul l-am realocat din zona de consultanţă către acest produs. În total, până acum, investiţiile personale au fost în jur de 800.000-900.000 de euro. Contrar credinţei populare, construirea unui produs AI este foarte scumpă. Cheltuielile sunt enorme. Dacă vrei să faci trainingul unui model de AI ajungi la costuri de 20.000-30 000 de euro pe lună până la 100.000 de euro pe lună. Nu este o piaţă pe care o poate ataca oricine. Ori porneşti cu investiţie, ori ai tu nişte bani cu care să începi dezvoltarea unui produs de genul acesta”, a explicat antreprenorul român.

Giles este un produs B2B (business to business), iar în prezent companiile care doresc să testeze ce face aplicaţia românească Giles se pot înscrie pe lista de aşteptare, alături de celelalte peste 30 de companii care se află deja „la rând”.

„Avem un waiting list de peste 30 de companii, potenţiali clienţi de la firme mici până la multinăţionale.“

„Printre aceste companii sunt şi companii româneşti. Multe dintre ele sunt companii medii, dar avem două companii mari româneşti pe care, dacă le-aş spune, cu siguranţă le-aţi cunoaşte cu toţii. E o companie din domeniul construcţiilor şi mai este o companie din domeniu financiar-bancar. Preţul actual este de 59 de dolari pe utilizator, asta la nivel global, dar mai sunt anumite pieţe unde a trebuit să modificăm un pic valoarea ca să fim mai appealing pentru cei din regiunea respectivă. Spre exemplu, în UK am avut posibilitatea să ieşim cu un preţ mai mare pentru că diferenţa de putere de cumpărare e semnificativă faţă de alte zone. În România, standardul este 59 de dolari per utilizator.”

Constantin Gorgan estimează că la finalul anului 2024 Giles va fi implementată în cadrul a 20 de companii – din cele peste 30 care se află în prezent pe lista de aşteptare, iar în 2025 numărul acestora va creşte la circa 150 de companii.

„Dacă primul an de activitate îl considerăm a fi 2024 - cu un asterisc pentru că am lăsat produsul în iunie 2024, ne dorim ca din lista de aşteptare de 30 şi ceva de companii să reuşim să implementăm măcar 20. Pentru 2025 target-ul este un pic mai ambiţios. Am vrea să adăugăm peste aceşti 20 - 30 de clienţi din 2024 încă aproximativ 100 - 120. Deci cam asta ar fi în momentul de faţă target-ul. Lucrurile se mai schimbă de la lună la lună, este un domeniu extrem de dinamic.”

De altfel, planurile reprezentanţilor start-up-ului GilesAI vizează şi extinderea internaţională. „România este un first market pentru noi, unde e destul de uşor să interacţionăm cu oamenii de aici, pentru că suntem destul de similari din punct de vedere al culturii. Dar intenţionăm să lansăm produsul în patru alte mari pieţe, respectiv Statele Unite – unde deja avem prezenţă, avem un birou fizic. Şi am fost norocoşi să atragem un Chief Operating Officer din Statele Unite care ne-a ajutat să punem pe picioare extinderea din Statele Unite. A doua piaţă este zona de veste a Europei, care include şi Marea Britanie, din motive evidente. Firma este înregistrată acolo, ceilalţi doi fondatorii sunt în Marea Britanie şi au destul de multe deschideri în cadrul companiilor mari. A treia piaţă pe care o targetăm este zona de Orient Mijlociu - Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite. Chiar chief marketing officerul nostru este din Dubai şi el ne poate facilita câteva discuţii cu potenţial clienţi de acolo. Am prezentat produsul la cea mai mare conferinţă de tech din lume care se numeşte LEAP, ce a avut loc în luna martie 2024, în Arabia Saudită şi acolo avem discuţii avansate cu firme. Iar a patra piaţă este zona nordică a Europei - Norvegia, Suedia, Finlanda şi Danemarca”, a mai spus Constantin Gorgan.

Chiar dacă din echipa GilesAI fac parte şi nume străine – pratic Giles AI a fost fondat de către Rishi Wadhera (CEO), Shahir Raja (CIO) şi Constantin Gorgan (CTO) -, echipa de dezvoltare a produsului este 100% românească.

„Am dezvoltat proiectul cu o echipă de 10 oameni dar echipa a crescut destul de repede, iar în prezent a ajuns la aproape 20 de specialişti. În afara de acest produs IT, mai am şi o firmă de consultanţă şi dezvoltare software. În cadrul acestei firme de consultanţă software am avut şansa să întâlnesc oameni muncitori şi inteligenţi. Şi o parte din aceşti oameni buni i-am implicat în proiectul Giles, iar aceşti oameni din partea de dezvoltare sunt 100% din România. Deci echipa de dezvoltare în momentul de faţă are compoziţia de 100% oameni din România. Motivul pentru care am ales să fac acest parteneriat cu prietenii din Marea Britanie, este că piaţa, ecosistemul de start-up-uri din Marea Britanie este mult mai potrivit pentru ce vrem noi să facem. Din păcate în România încă mai avem un pic de lucrat să ajungem la acel nivel. În UK ai parte de foarte multe granturi, ai expunere mult mai mare la VC-uri din zona de IT, iar apetitul de a investi în produse şi proiecte aflate la început de drum este mai ridicat.”

 

Ce a mai spus Constantin Gorgan la ZF IT Generation

Ideea produsului a pornit din dorinţa noastră de a ajuta cât mai multe companii să integreze inteligenţă artificială în operaţiunile lor zilnice şi aici este o metodologie de lucru foarte comună, mai ales în cadrul marilor companii. Este un produs conceput pentru a aduce un nivel de eficienţă, aş spune în utilizarea AI -ului de către companii.

Am integrat multe tehnologii avansate care permit utilizatorilor să economisească timpul petrecut la locul de muncă. Spre exemplu, un avocat poate analiza sute sau chiar mii de documente în câteva secunde folosind Giles, în loc să piardă câteva zile întregi cu organizarea şi parcurgerea acestora. Eu am destul de mulţi prieteni avocaţi, inclusiv prietena mea este avocat şi cunosc foarte bine modul lor de lucru. Practic, cu Giles aceştia pot procesa aceste date într -un mod automat foarte eficient şi rapid. Astfel încât tu să poţi termina o treabă de 8 ore, 10 ore, 20 de ore, într-un timp cu până la 70-80% mai scurt. Un alt exemplu, soluţia poate fi folosită de cei care activează în vânzări. Pentru că aplicaţia poate procesa instantaneu toate datele istorice ale unui client. Nu ştiu, poate foloseşti un CRM, şi preiei de acolo datele istorice, prin intermediul conectorilor pe care îţi pune la dispoziţie Giles, astfel încât tu să poţi personaliza strategiile de vânzări sau e -mail-urile pe care le trimiţi. Şi asta până la cel mai mic detaliu, adică pentru fiecare client în parte, îţi ia în considerare caracteristici, precum istoricul de achiziţie, natura business-ului sau poate chiar şi cultura companiei respective.

Un ultim exemplu, un use case puternic ar fi cazul departamentelor de Resurse Umane şi Contabilitate şi Administrativ, dar mai ales Resurse Umane, unde avem foarte multe procese repetitive, foarte multe tipizate – precum cereri de concediu -  pe care obicei le procesează departamentele de Resurse umane. Iar cu Giles nu mai trebuie să stea la fiecare angajat în parte să caute template-ul, să-l ia pe cel actualizat, să completeze datele pentru fiecare angajat, ci pur şi simplu angajatul poate să scrie în chat - imaginaţi-vă interfaţa de la ChatGPT - că are nevoie de cerere de concediu pentru săptămâna următoare. Şi aplicaţia preia datele automat din portalul de HR, trece acolo intervalul de timp solicitat şi trimite cererea mai departe către persoana abilitată.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR