ZF IT Generation

ZF IT Generation. Lucian Stroie, agile coach, BCR: Iniţiativele dedicate start-up-urilor pe care le susţinem au ca ţintă să descopere oameni, idei, companii pe care să îi ghideze, să îi aducă în zona mainstream

astăzi, 08:00 Autor: Adrian Seceleanu

♦ „Punem foarte mult accent pe sănătatea financiară, educaţia financiară a companiilor“.

Iniţiativele susţinute de BCR, a doua cea mai mare bancă locală, pentru dezvoltarea ecosistemului de start-up-uri local au ca ţintă să ghideze companiile la început de drum şi să aducă în prim-plan ideile interesante, pentru a le sprijini dezvoltarea lor.

Ne propunem să „descoperim şi să tragem spre zona de mainstream companii sau idei sau oameni noi pe care apoi îi preluăm pe celelalte canale şi încercăm să îi ridicăm şi să le oferim diverse  oportunităţi - pe care le pot folosi sau nu. Dar peste tot avem ghidaje, avem opţiuni şi până la urmă, ăsta e începutul. Să oferi opţiuni, pentru că ştim, opţiunile au valoare, sunt tranzacţionate la bursă, opţiunile expiră. Şi dacă nu sunt folosite, atunci sunt irosite“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Lucian Stroie, agile coach în cadrul BCR.

O componentă importantă a programelor susţinute de BCR este educaţia financiară. „În primul rând, în zona comercială punem foarte mult accent pe ceea ce noi definim drept sănătate financiară - educaţia financiară. Vrem să dezvoltăm această latură inclusiv pentru companii. Am început cu zona de George pentru persoanele fizice, iar acum mergem şi spre zona de companii. Şi aici lucrăm intens şi sunt multe iniţiative, inclusiv în interiorul băncii, pentru a dezvolta noi produse adresate companiilor care să le facă mai competitive economic. Apoi pe lângă companiile existente ne gândim la noile companii pe care le ajutăm să se ridice. Avem servicii de înfiinţare de companii, apoi avem zona de fonduri europene, în care cred că suntem o organizaţie deschizătoare de drumuri în care încercăm să-i ajutăm pe antreprenori să descopere, să conştientizeze ce fonduri europene sunt disponibile.  Aici avem o ini­ţiativă prin care ajutăm antre­prenorii să descopere ce linii de finanţare li se potrivesc din multitudinea de opţiuni. Aici o avem colega noastră Oana Bâra, care gestionează iniţiativa Smart EU Funds.  Avem şi zona de Social Finance şi zona de descoperire prin iniţiative de tip Launch România“, a adăugat Stroie.

Laser Valley Bootcamp, o competiţie organizată de Asociaţia Măgurele Science Park şi BCR, care urmăreşte stimularea creării de echipe de studenţi, cercetători şi antreprenori care să ducă la transformarea unor proiecte de cercetare în afaceri, este un tip de eveniment care este cheie pentru dezvoltarea ecosistemului de start-up-uri şi până la urmă a economiei, a spus Lucian Stroie. „Unele iniţiative pe care le avem sunt cele clasice ca la orice bancă, dar avem şi o zonă de dezvoltare a societăţii şi sunt mentor pentru noile companii care vor să se dezvolte, să-şi clarifice obiectivele, să treacă la următorul nivel. Am făcut asta cu mai multe ocazii şi Laser Valley 2024  este cea mai recentă dintre ele. Aici continui o tradiţie pe care am început-o acum câţiva ani, din zona de social finance. Noi ca organizaţie avem o istorie, venind din zona Fundaţiei Erste, care a plecat de la premisa că o organizaţie poate creşte, o organizaţie în domeniul financiar poate creşte foarte bine dacă şi economia creşte. Suntem ca o barcă care plutim pe economie. Scopul nostru este de a ridica cât putem economia,  astfel încât să ne ridicăm şi noi nivelul nostru“.

În primul rând, la asemenea evenimente contează ca participanţii să vină cu idei, să aibă deschiderea să le prezinte şi să caute coechipieri alături de care să le dezvolte şi care să vină cu perspective noi. „Pitch-urile au fost, în primul rând,… mă bucur că au fost multe. Au fost peste 20.  Uneori contează cantitatea mai mult decât calitatea pentru că primul criteriu este să fie idei, ca să ai de unde selecta. E important şi că a fost diversitate. Au fost o grămadă de zone acoperite de la cele tradiţionale pentru startup-uri - idei de produse software, până la lucruri mai aplicate, lucruri mai palpabile, mai fizice, care ajută viaţa  oamenilor, au fost idei cu potenţial de impact în societate, idei care pot fi scalate şi idei care duc dinspre sfera laboratorului, spre sfera aplicaţiei în viaţa omului de zi cu zi „, a spus Stroie. În discuţiile cu echipele „scopul nostru nu este să transferăm knowledge. Toată lumea are Google, toată lumea ştie să găsească informaţie. Scopul nostru este să creăm în mintea celor care vor să ducă un proiect mai departe conştientizarea unor anumite întrebări, unor anumite nevoi“, a explicat Stroie.

Rolul mentorilor este acela de a le oferi perspective noi echipelor de proiect. „Discuţiile noastre au loc  în dorinţa de a-i ajuta pe membrii echipelor să vadă lucrurile şi din perspectiva comercială, a oamenilor care au o cultură a unei corporaţii care se uită la multe, multe lucruri. Scopul nostru este de a creşte rata de supravieţuire a proiectelor. (…) Pentru mine, succesul acestui eveniment înseamnă că, pe de o parte, am învăţat despre nişte idei noi,  iar o altă dimensiune a succesului ar putea fi că am reuşit prin întrebările şi discuţiile pe care le avem să creez, nu şapte companii, să contribuim la cristalizarea a două idei care împreună au şanse mai mari de supravieţuire“

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR