ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mărioara Mihali, cofondator, Rhythm Touch - o brăţară smart pentru persoane cu deficienţe de auz care transformă muzica în vibraţii: Lucrăm la o nouă versiune, pe care o vom testa la festivalul Untold

ieri, 08:00 Autor: Adrian Seceleanu

♦ „Lucrăm la partea de hardware, software şi o carcasă, ca să arate mult mai bine“.

Rhythm Touch, un start-up fondat de patru studente în ultimul an al Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca, are în plan să testeze la ediţia din acest an a festivalului Untold o nouă versiune a brăţării inteligente la care lucrează, şi care are ca ţintă să ajute persoanele cu deficienţe de auz să perceapă muzica, prin transformarea ritmurilor în vibraţii.

„Împreună cu colegele mele am dezvoltat o brăţară care transformă muzica în vibraţii pentru persoanele cu deficienţe de auz, pentru ca ei să poată să participe la evenimente care implică muzica la festivaluri, la concerte. Brăţara are un microfon care captează muzica din exterior, sunetul e procesat şi după trimis la nişte motoraşe care vibrează pe ritmul muzicii. Scopul este incluziunea - să ajungem cumva la o lume în care persoanele cu deficienţe de auz să poată să participe la orice eveniment care implică muzică“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mărioara Mihali, cofondator al Rhythm Touch.

Brăţara se află la a patra iteraţie şi a căştigat marele premiu al ediţiei din acest an a programului de accelerare Innovation Labs. „Primul prototip a fost de fapt format din nişte motoraşe foarte mari, cilindrice, legate cu o aţă pe mână, acela a fost primul prototip Rhythm Touch. După aceea am încercat să-l îmbunătăţim din ce în ce mai mult, am ajuns la o versiune mai mică şi aceasta este a patra iteraţie, care are măcar o carcasă, nu se mai văd fire, nu se văd componente, este destul de aspectuoasă, dar lucrăm acum la un alt prototip mult mai îmbunătăţit, care o să arate mult mai bine“.

Cursurile şi ajutorul de la facultate au ajutat, a spus Mărioara Mihali. „Din echipă mai fac parte Bara Iulia, Popa Ioana şi Rizel Cătălina.“

„Noi toate patru suntem studente în ultimul an la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca. Deci avem cunoştinţe pe partea asta de hardware, n-a fost prima noastră interacţiune cu genul ăsta de produse. Ne-a ajutat mult faptul că am studiat la facultate produse de gen“.

Trecerea prin Innovation Labs a adus multe informaţii despre zona de marketing şi de dezvoltare de business, a spus Mărioara Mihali. „Innovation Labs a fost o experienţă foarte bună, am învăţat foarte multe lucruri. Noi am pornit cumva pe drumul ăsta cu buzunarele goale, ca să zic aşa. Ştiam pe partea tehnică, am mai avut legătură cu produse de genul, am studiat la facultate, dar despre zona asta de business, marketing, tot ce ţine de un startup şi zona asta antreprenorială, nu ştiam nimic. Pe parcursul programului am învăţat foarte multe, am cunoscut foarte mulţi oameni, experţi în domeniu dispuşi să ne ajute să ne explice, să ne ia pas cu pas ca să ajungem să învăţăm şi să ştim să luăm deciziile cele mai bune pentru startup-ul nostru.“

După câştigarea programului, echipa a primit mai multe propuneri de a fi ajutată. „În urma câştigării Innovation Labs, au venit foarte multe persoane către noi, persoane din domeniu dispuse să ne ajute pe foarte multe părţi ale proiectului.  Şi cu ajutorul lor lucrăm acum la un prototip îmbunătăţit, o versiune mult mai bună a produsului actual, lucrăm la partea de hardware, software şi o carcasă ca să arate mult mai bine. Şi planul nostru este să mergem la vară la Untold, o să avem un spaţiu de testare unde poate să vină oricine să încerce brăţara Rhythm Touch.“

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR