ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Andrei Duţulescu, CEO al Instant.ro - platformă AI pentru maşini rulate: De la începutul anului şi până acum avem listate peste 2.000 de maşini. Anul acesta vrem să dublăm la 100 numărul de dealeri auto cu care colaborăm, iar acum chiar lucrăm la o soluţie nouă dedicată lor

11 iun 2024 Autor: Ioana Nita

Investiţiile totale în platforma Instant.ro se ridică la peste 800.000 de euro, din care 500.000 de euro au venit din partea fondatorilor, iar restul de 300.000 de euro au reprezentat prima finanţare obţinută în septembrie anul trecut.

Start-up-ul local Instant.ro, care a lansat în urmă cu un an o platformă bazată pe inteligenţa artificială (AI) pentru vânzarea-cumpărarea de maşini rulate, a ajuns în primul an de funcţionare la peste 200.000 de vizitatori unici/lună pe site, la câteva mii de maşini listate pe platformă şi la parteneriate cu peste 50 de dealeri auto la nivel naţional. Pentru anul în curs, planurile start-up-ului includ dublarea numărului de dealeri auto şi lansarea unei soluţii noi dedicate acestora.

„Eu m-am alăturat echipei în luna septembrie anul trecut, când am preluat poziţia de CEO a companiei. în anul care a trecut sau mai bine zis în cele opt luni de când am preluat acest mandat am reuşit să creştem foarte frumos platforma pe principalii indicatori. în primul rând,  am reuşit să ajungem la un trafic lunar anul acesta de peste 200.000 de vizitatori unici pe lună, timpul petrecut pe site fiind foarte bun pentru că nu ne uităm doar la indicatorii de volum, ci şi la cei de ca­litate. Iar în total avem peste 2.000 de maşini listate până acum pe platformă de la început anului, trendul fiind ascendent. Asta ne arată că oamenii sunt interesaţi de noul model de a vinde şi de a cumpăra maşini second hand pe care Instant vrea să-l impună ca standard în piaţă”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT GENERATION Andrei Duţulescu, CEO al Instant.ro.

Platforma, lansată în mai 2023, se bazează pe tehnologia AI pentru a ajuta utilizatorii să vândă mai repede o maşină. Mai exact, tehnologia AI intervine în procesul de listare a maşinii pe platformă.

„Procesul de listare este foarte simplu şi se bazează pe inteligenţă artificială. Practic, trebuie să încarce o poză cu maşina, iar maşina este automat recunoscută de către AI. Se precompletează datele iniţiale ale maşinii, de genul anul, modelul, marca, culoarea şi alte specificaţii ale maşinii care pot fi obţinute din poză. Ulterior, utilizatorul poate să încarce o poză cu numărul de identificare al vehiculului (VIN), poză pe care o poate face chiar prin parbriz pentru că acesta apare în colţul din stânga jos. Iar pe baza numărului de identificare al vehiculului se află şi celelalte informaţii care nu au putut fi preluate din poză cu maşina. Ulterior, tot ce trebuie să mai facă utilizatorul este să introducă câteva informaţii suplimentare care nu pot fi determinate de AI, cum ar fi numărul de kilometri actual al maşinii şi dacă există istoric service. Acestea ar fi principalele lucruri pe care utilizatorii le mai adaugă, iar apoi primesc două variante de preţ”, a explicat el, adăugând că primul preţ este cel instant.

“Acesta reprezintă preţul la care noi îl vom reprezenta în faţa dealerilor şi îl vom ajuta să-şi vândă autoturismul. Iar al doilea este un preţ de tipul <<marketplace>>, unde utilizatorul poate să listeze pur şi simplu anunţul pe site -ul nostru, ca pe orice altă platformă, singura diferenţă fiind că la noi este întotdeauna gratuit pentru utilizatori.”

În prezent, pe platforma Instant.ro se listează atât maşini de la utilizatori, cât şi maşini ale dealerilor. “Maşini de la utilizatori listate în marketplace au fost la nivel de 800 -900 de maşini de la lansarea platformei, iar de cel puţin jumătate din acestea au fost de tip <<instant>>, adică maşini pe care noi le -am reprezentat ca să mergem către dealeri cu ele”, a subliniat Andrei Duţulescu.

În ceea ce priveşte veniturile, CEO-ul Instant.ro nu a oferit foarte multe detalii, precizând doar că start-up-ul vrea să îşi crească exponenţial veniturile în 2024, în condiţiile în care a adăugat noi surse de venit.

“Anul acesta ne propunem o creştere exponenţială a venitorilor. Acestea se vor compune din mai multe direcţii în faţă de anul trecut. În 2023 am monetizat efectiv din intermedierea auto, în timp ce anul acesta am dezvoltat o reţea de parteneri în zona de servicii cu valoare adăugată pe care încercăm să le monetizăm anul acesta. Iar cea de-a treia sursă de venit ar fi <<data monetization>>.  Noi ne bazăm pe soluţia de indexare a tuturor anunţurilor din piaţă din ultimii 3-4 ani, avem peste 3 milioane de anunţuri salvate şi aşa că aceste date practic sunt aur pentru noi pentru că putem extrage o grămadă de informaţii şi putem să ne dăm seama de diverse trenduri şi lucruri şi ne gândim la ideea dezvoltării unui <<tool>> care să poată fi folosit în deciziile managementului dealerilor auto.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR