ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ion Gavrilescu, cofondator FieldOS – aplicaţie pentru gestionarea echipelor din teren: Avem deschisă o rundă de finanţare de un milion de euro. Suntem deja în discuţii cu două fonduri de investiţii

6 iun 2024 Autor: Ioana Nita

FieldOS a câştigat recent clienţi mari din zona de retail, printre aceştia numărându-se Mega Image şi Metro. Start-up-ul ţinteşte să încheie anul acesta cu o cifră de afaceri de 600.000 de euro şi cu peste 40 de clienţi.

FieldOS, start-up-ul local care a dezvoltat o soluţie software ce permite gestionarea activităţilor echipelor care lucrează pe teren, are în prezent deschisă o rundă de finanţare în valoare totală de un milion de euro, sumă necesară în principal pentru extinderea în străinătate – pe alte pieţe europene şi pe piaţa din SUA. Start-up-ul a dezvoltat o nouă versiune a aplicaţiei sale care îi va permite să scaleze mult mai rapid la nivel internaţional, în condiţiile în care a doua versiune le permite companiilor să îşi configureze aplicaţia în funcţie de nevoile lor fără a fi necesar să aibă cunoştinţe tehnice.

„Am început discuţiile cu câteva fonduri de venture capital (VC), iar cu unul dintre acestea suntem într-un stadiu destul de avansat de due diligence cam două luni. Noi anul trecut am luat o finanţare printr-un Convertible Loan Agreement, care, ca să se convertească în condiţii bune pentru noi şi pentru investitori, pentru că nu vrem să rămânem cu prea puţine acţiuni noi fondatorii, trebuie să luăm un milion de euro de la un VC. În momentul de faţă suntem într-un stadiu avansat cu un fond de investiţii şi suntem în discuţii şi cu alte fonduri. Sperăm să semnăm până în toamnă, iar în ultimul trimestru al anului să avem şi primii clienţi din SUA şi Marea Britanie”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ion Gavrilescu, cofondator şi managing director în cadrul FieldOS.

Start-up-ul a obţinut anul trecut o finanţare în valoare de 850.000 de euro, investiţiile totale în proiect ajungând astfel la 1,1 milioane de euro.

Anul trecut, echipa FieldOS a început să lucreze la dezvoltarea celei de-a doua versiuni a aplicaţiei sale, care vine dotată cu o serie de funcţionalităţi noi menite să ajute la o scalare mai rapidă.

„Am lucrat la noua versiune a aplicaţiei care permite o configurare de către oameni care nu sunt programatori. Varianta cu care am pornit noi la drum era o variantă la care, tot implementând-o la clienţi, am observat care are anumite limitări din punct de vedere al configurării. Iar noi doream o scalare mai rapidă, aşa că am strâns tot feedback-ul de pe parcursul acestor ani şi am început să accelerăm dezvoltarea versiunii noi. Noi începusem să lucrăm la cea de-a doua versiune de mai demultm însă anul trecut am accelerat dezvoltarea”, a explicat el, adăugând că în plus s-au implementat şi o serie de funcţionalităţi noi cerute de clienţi, printre care se numără „modul de lucru offline” şi integrarea cu „Active Directory” de la Microsoft.

“În primul rând, fiind vorba de personal pe teren, un lucru cerut a fost modulul de lucru offline, full offline, pentru că se merge şi în multe zone unde nu este semnal pe telefon. Un lucru care a fost cerut a fost crearea unui flow designer şi s-a simţit nevoia unui flow designer pe fluxuri diferite. Deci o firmă, de exemplu sau o universitate, pare să aibă un flux pe curăţenie, alt flux pe service, alt flux pe reclamaţii, alt flux pe contractor management şi pe fiecare dintre aceste fluxuri, s-au preluat şi s-au trimis către aprobare aceste statusuri şi aceste fluxuri trebuie definite în soft. Ideal, la început de către noi, iar ulterior să poată fi şi modificate de către clienţi”, a precizat Gavrilescu, punctând faptul că oamenii care lucrează pe teren au nevoie de o interfaţă simplă şi de un flux de lucru simplificat pentru că mulţi dintre ei sunt la început pe zona de digitalizare.

“Tu trebuie să arăţi exact informaţia de care are nevoie. Poate la început se pleacă cu o idee că informaţia în diverse stadii trebuie să arate într-un fel, dar acest <<fine tuning>> dupa aceea trebuie să poate fi făcut şi de către client, de o persoană de la client, şi nu de către programatori, nu de către noi. Trebuie să fie <<fine tuning in real time>> ca ei să poată să definească fluxuri, să-şi adauge fluxuri, să scoată sau să taie drepturi. Şi asta o chestie destul de enterprise care a fost cerută, plus  Şi alte funcţionalităţi enterprise, cum ar fi integrare cu <<Active Directory>>, care a fost cerută de către clienţii corporate.”
În prezent, FieldOS are un portofoliu de 27 de clienţi, printre aceştia numărându-se branduri mari ca Therme, Salad Box, Pizza Hut sau KFC. Iar recent, start-up-ul a intrat şi pe segmentul de “big retail”, semnând contracte cu Mega Image şi Metro. Totodată, echipa FieldOS a reuşit să atragă clienţi noi şi din verticala de educaţie.

:Am intrat pe mai multe verticale noi. E vorba de <<big retail>>, unde am semnat cu Mega Image cu Metro, şi avem şi primul aeroport în portofoliu către care soluţia a fost vândută printr-un reseller. Am deschis şi verticala de educaţie, Universitatea de Vest din Timişoara fiind prima universitate client, Iar ei, fiind mulţumiţi de soluţie, ne-au mai recomandat şi la alte universităţi, atât din zona de vest şi Transilvania, cât şi din alte zone”, a menţionat cofondatorul FieldOS.
Pentru finalul acestui an, start-up-ul şi-a propus să ajungă la un portofoliu de peste 40 de clienţi şi să  să încheie 2024 cu o cifră de afaceri de 600.000 de euro.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR