ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ştefan Petrea, cofondator şi CTO al Autocalls.ai - roboţi cu voce pentru departamentele de client service: Anul acesta vrem să atingem un număr de 50 de clienţi pe piaţa din România

20 iun 2024 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Start-up -ul a fost lansat pe piaţa din România în luna iunie 2024, însă suntem operaţionali de câteva luni pe pieţele din Statele Unite ale Americii şi Europa, unde avem deja clienţi activi“  Anul acesta, Autocalls.ai vrea să ridice o finanţare de un milion de euro.

Start-up-ul românesc Autocalls.ai, care a dezvoltat roboţi cu voce destinaţi automatizărilor departamentelor de client service şi care are deja clienţi pe pieţele din SUA şi Europa, vrea să atragă anul acesta în portofoliul de clienţi circa 50 de companii active pe piaţa din România.

„Avem câţiva clienţi pe piaţa din SUA şi în Europa. Nu pot să ofer nume deoarece avem NDA-uri (non disclosure agreements) semnate ca proces standard în colaborarea cu ei. Dar, spre exemplu, am avut discuţii cu Concentrix, care este lider global pe zona de call center şi ei au fost foarte mulţumiţi de soluţia noastră. Iar în următoarea perioadă ne vom dezvolta pe piaţa din România, unde vrem să ajungem la 50 de clienţi anul acesta“, a spus Ştefan Petrea, cofondator şi CTO al Autocalls.ai, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

El a spus că interesul pentru robotul Autocalls.ai a fost atât din partea companiilor româneşti de dimensiuni mici şi medii, cât şi de la companii mari.

„Am fost surprinşi să vedem reacţii pozitive pe piaţa din România şi mai mult decât atât, clienţii de aici au identificat foarte rapid beneficiile pe care noi le aducem prin Autocalls şi îşi doresc să implementeze soluţia noastră în activităţile lor. Interesul vine atât din partea multinaţionalelor, cât şi din partea companiilor medii şi mari româneşti - de la Concentrix până la clinici destul de micuţe. Deci ne adresăm tuturor segmentelor.“

Investiţia iniţială pentru dez­voltarea roboţilor vocali s-a ridicat la 300.000 de euro, a mai spus Ştefan Petrea. Planurile pentru anul în curs vizează şi ridicarea unei finanţări în valoare de 1 milion de euro.

„Investiţia a fost din surse proprii, am alocat resurse din Hip Services -companie de dezvoltare software- şi am obţinut şi o investiţie sub formă de sponsorizare din partea Microsoft şi Amazon cu ajutorul căreia am reuşit să antrenăm AI-ul. Suntem în discuţii cu numeroşi investitori, atât din piaţa locală cât şi VC-uri din Statele Unite. Avem aceste discuţii încă de la începutul acestui an. Ultima evaluare pe care am primit -o a fost de 1 milion de euro pentru stadiul de prelansare pilot. Iar acum că ne-am aşezat şi practic am validat business-ul atât în afară cât şi în România şi avem în plan scalarea, vom deschide în perioada imediat următoare o rundă de investiţii în valoare de 1 milion de euro. Sperăm ca până la finalul anului 2024 să ridicăm finanţarea“, a spus Ştefan Petrea.

El a explicat că diferenţa principală dintre investitorii din România şi cei din Statele Unite ale Americii o face deschiderea şi apetitul acestora la risc.

„Asta am observat, deschiderea la risc pe care o au cei din afară faţă de cea pe care o avem în ţară. Însă asta a fost pentru stadiul de pre-seed în care ne aflam, era un stadiu foarte incimpient dar acum am reuşim să validăm produsul ne aşteptăm să avem deschidere şi din partea investitorilor din piaţa locală.“

Practic, soluţia Autocalls.ai oferă o serie de beneficii companiilor care o folosesc, printre care se numără reducerea costurilor operaţionale, eliminarea sarcinilor repetitive şi disponibilitatea multilingvistică 24/7 pentru un număr nelimitat de convorbiri simultane - agenţii vocali, bazaţi pe inteligenţă artificială, pot purta conversaţii naturale în 25 limbi.

„Autocalls este un voicebot cu inteligenţă artificială. Practic noi automatizăm apelurile telefonice din companii utilizând acesti roboţi cu inteligenţă artificială care fac conversaţia să fie cât mai naturală şi aproape de cea umană. Noi mergem spre industriile de e-commerce, unde putem ajuta cu flow-uri de customer support, după care avem zona de medical, unde putem ajuta cu programarea întâlnirilor care se face în funcţie de calendarul echipei şi se face aceea negociere de slot în timp real cu AI-ul. Apoi avem şi zona de legal, HoReCa, asigurări, banking, ne putem adresa foarte multor industrii cu soluţia noastră. AI-ul nostru suport în prezent 25 de limbi şi avem un plan să introducim şi mai multe.“

Compania estimează o cifră de afaceri de 500.000 de euro în primul an de funcţionare, pe baza implementărilor actuale ale soluţiei Autocalls.ai şi discuţiilor deschise cu posibili parteneri.

„Suntem foarte concentraţi pe extinderea pe piaţa din România şi punem mai mult accent pe eficientizările pe care noi le putem aduce şi reducerile de cost pe care le putem oferi clienţilor. Deci, anul acesta avem focus pe extinderea pe piaţa din România, pe termen mediu pieţele din Statele Unite şi Europa, iar pe termen lung un exit. Avem în vedere să facem un exit. Avem în România exemple de business-uri tech care au reuşit să facă exit tot către o companie din România şi asta ţintim şi noi“, a mai spus Ştefan Petrea.

 

Ce a mai spus Ştefan Petrea la ZF IT Generation

Autocalls este un voicebot cu inteligenţă artificială. Practic noi automatizăm apelurile telefonice din companii utilizând acesti roboţi cu inteligenţă artificială care fac conversaţia să fie cât mai naturală şi aproape de cea umană. Spre deosebire de botii clasici de IVR, aceea prin care navigaţia se face folosind taste predefinite pe telefon – spre exemplu, sa apesi tasta 1 pentru informaţii despre o anumită comandă. Robotii noştri poartă o conversaţie cât mai naturală, asemănătoare cu ceea care se întâmplă cu operatorii umani şi totodată se poate integra şi cu diferite tool-uri ale companiei -aici vorbim de CRM -uri, de calendare şi tot felul de API -uri care pot fi utilizate în timp real în conversaţia cu clientul. Din feedback -ul primit, chiar am avut şi câteva interacţiuni foarte amuzante în care oamenii chiar nu îşi dădeau seama că vorbesc cu un robot.

Businessul a pornit dintr-o problemă cu care şi eu, dar şi parteneri şi colegi de-ai mei ne confruntam. Aşadar, în mai 2023 a început ca proiect secundar în compania Hip Services - este compania noastră de software unde dezvoltăm la comandă diferite software-uri şi utilizăm şi inteligenţa artificială. Iar după primul prototip funcţional am reuşit să denumim acest proiect Autocalls şi l-am separat total de compania Hip.

Pe lângă noi, confondatorii - eu şi Alex Filoti -, din echipa Autocalls mai fac parte patru colegi pe zona tehnică şi de clienţi. Cu creşterea pe care o avem în plan pe piaţa locală, avem deja deschise poziţii pe ingineri de prompt, programatori şi partea de sales. Sperăm că închidem anul cu o echipă de peste 10 oameni.

Pe partea de monetizare, noi am gândit un cost cât mai scalabil şi o structură cât mai scalabilă pentru client. Aşadar, avem un cost bazat pe minut consumat, în valoare de 1,5 lei per minut în care AI-ul a interacţionat cu clienţii companiei. După care, mai avem un cost, un set-up fee să-i spunem, care practic presupune configurarea şi personalizarea AI-ului în funcţie de flow-ul companiei şi totodată integrarea cu sistemele şi API -urile companiei. Acest cost variază destul de mult în funcţie de complexitatea flow -ului până la tipul de tool -uri care sunt folosite în companie.

În afară avem deja competitori serioşi pe această zonă, competitori cu care noi ne batem zilnic pe timpul de răspuns al AI -ului, practic acolo e toată esenţa din acest software. Însă avem implementări atât de la zona de real estate până la clinici şi mergem chiar şi până la call center, unde descoperim o gamă variată de flow -uri şi industrii. Am atacat piaţa din afară deoarece încă avem un avantaj competitiv de timpul de răspuns pe care noi l -am dezvoltat în Autocalls. După care, văzând interesul neaşteptat pe piaţa din România, am decis să lansăm şi să creştem foarte tare pe zona din România.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR