ZF Profesii liberale

ZF/ Libra Internet Bank Profesii Liberale. De la medic stomatolog, la antreprenor. Clinicile Trident fac primul pas în afara Capitalei prin extindere la Timişoara. Sunt aproape 22.000 de medici stomatologi în România în prezent

02.07.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Acum un deceniu, numărul profesioniştilor din acest domeniu nu depăşea 14.000.

Profesia de medic stomatolog îndeamnă la antreprenoriat, fiind un domeniu majoritar privat. Medicii investesc în propriile cabinete cu câteva scaune, iar ulterior dezvoltă businessul fie prin echipamente noi, fie prin extindere în noi spaţii. Este cazul medicului Florin Lăzărescu, fondatorul clinicilor Trident din Capitală, care are trei unităţi în Bucureşti şi urmează să deschidă prima clinică din afara Capitalei, la Timişoara.

El a vorbit despre provocările profesiei în care lucrează, alături de Viorica Sima, reprezentantă a Libra Internet Bank, în cadrul emisiunii ZF Profesii Liberale.

„Suntem în discuţii pentru deschiderea unei noi locaţii. De data aceasta vrem să ieşim din Bucureşti şi ne-am uitat către Timişoara. Este un oraş foarte dezvoltat, cu o putere de cumpărare similară cu a Bucureştiului. E o zonă unde avem parteneri importanţi, pentru că întotdeauna, pe lângă investiţia care o faci în aparatură, dacă nu ai o echipă în spate care să-ţi asigure serviciile respective la gradul de calitate cu care ai obişnuit pacienţii, ai o problemă în a opera în locaţiile respective“, a spus medicul Florin Lăzărescu.

El a precizat că investiţia într-un unit dentar, adică un scaun, se poate ridica şi la 100.000 de euro, astfel că pentru clinica din Timişoara estimează o investiţie de până la 500.000 de euro.

„Este mai uşor să facem investiţii astăzi, avem o dezvoltare a pieţei de stomatologie în ansamblu, o dezvoltare a sectorului bancar care permite accederea la servicii de finanţare mult mai uşor decât acum câţiva ani“, a mai completat medicul.

Viorica Sima, reprezentantă a Libra Internet Bank, spune că vede cerere crescută de finanţare din partea medicilor stomatologi, în special în ultimul deceniu.

„Libra Internet Bank finanţează domeniul medicilor, cu prepon­derenţă al medicilor stomatologi, tocmai pentru că au acest spirit antreprenorial mai dezvoltat poate decât ceilalţi, activând în mediu privat. Ei sunt mai energici, efervescenţi, au nevoie de rezultate rapide, apelează la bănci fie pentru credite de activitate curentă, fie credite de investiţii, achiziţii de spaţii noi“, a spus Viorica Sima.

Cele mai frecvente investiţii pentru care stomatologii cer credite de la bancă sunt cele pentru echipamente, dar şi pentru achiziţii imobiliare, investiţii în sedii, chiar şi în construcţie de la zero.

„În privinţa finanţărilor, medicii stomatologi întotdeauna au avut deschidere, au venit către noi cu ce îşi doresc, ce intenţionează să facă şi ajutaţi şi de noi, consiliaţi legat de planul de business, au reuşit să acceseze finanţări destul de mari, mai ales în ultimii ani“, a mai adăugat reprezentanta Libra Internet Bank.

Clinicile dentare Trident din Capitală, brand sub care funcţionează trei unităţi în Cotroceni şi Herăstrău, au generat un business de 4,5 mil. euro în 2023, în creştere cu peste 12% faţă de anul anterior, din datele ZF. Provocarea principală din antreprenoriat pentru fondatorul clinicilor o reprezintă resursa umană, concentrată mai ales în zona oraşelor mari.

„Simţim cu toţii o presiune din numărul mare de absolvenţi ai facultăţilor de stomatologie. Când ne uităm la nivel naţional la numărul de stomatologi per capita, vedem oraşe care sunt foarte aglomerate, cum ar fi Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, unde avem o medie de 350 de locuitori la un medic stomatolog. În medie ar trebui să avem undeva la 1.000-1.200 de locuitori la un medic stomatolog. Pe de altă parte, avem disparităţi între mediul urban şi mediul rural şi avem anumite zone care sunt total neacoperite“, a mai spus Florin Lăzărescu.

El spune că pacienţii care trec pragul Trident au de obicei probleme complexe de sănătate orală, amânate pentru mult timp, care acum necesită o abordare interdisciplinară.

„Mai este şi considerentul financiar care trebuie luat în considerare şi de multe ori aceste tratamente sunt amânate şi se agravează pe măsură ce trecem de această fază de profilaxie şi ajungem într-o zonă de urgenţă medicală“, a mai completat medicul.

Cea mai mare pondere în piaţa stomatologică o au cabinetele individuale, mai uşor de gestionat la început de drum pentru un medic care intră în lumea de business, crede Viorica Sima.

„Potenţialul pieţei stomatologiei este imens, mai ales pe măsură ce lucrurile se vor reglementa şi serviciile se vor diversifica şi vor fi decontate. De asemenea, va fi un volumul mai mare de pacienţi şi implicit un necesar mai mare de finanţare“, a completat Viorica Sima, reprezentanta Libra Internet Bank.

Viorica Sima, reprezentantă a Libra Internet Bank: Potenţialul pieţei stomatologiei este imens, mai ales pe măsură ce lucrurile se vor reglementa şi serviciile se vor diversifica şi vor fi decontate.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
Libra