ZF Supliment EURO

Supliment ZF UEFA Euro 2024 - Germania. Tu de unde vezi meciurile?

14.06.2024, 12:17 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Calificarea României în grupele Euro 2024 ridică vânzările de bere şi scoate românii la terasă „Românii ies doar la meciurile României sau la cele importante”, spune Radu Dumitrescu, proprietarul NOR şi Stadio.

 

Boluri pentru snacksuri în formă de minge de fotbal, pahare inscripţionate cu Euro2024, tricouri în culorile Naţionalei de Fotbal - sunt doar câteva dintre produsele care-i aşteaptă în această perioadă în magazine pe românii pasionaţi de fotbal.

Mai departe, euforia care cuprinde comunitatea de microbişti şi nu numai se vede şi în baruri sau restaurante unde se montează televizoare mari pentru cei vor să vadă meciul alături de prieteni în oraş. EURO 2024, care aduce echipa naţională de fotbal a României din nou în grupe după opt ani, este un bun prilej pentru industria bunurilor de larg consum şi pentru barurile şi restaurantele mai mari să-şi aducă clienţii aproape.

„Noi difuzăm meciurile. Românii ies în general la meciurile care sunt foarte interesante pentru noi, în cazurile acestea meciurile naţionalei, şi la meciurile foarte importante precum Franţa-Anglia. La meciurile normale nu ies şi cred că acest lucru vine din faptul că noi nu am mai avut bucurii din sport de mult timp şi ne-am dezobişnuit”, spune Radu Dumitrescu, proprietarul grupului de restaurante SHC, care numără şapte restaurante, respectiv NOR, 18 Lounge, Cişmigiu Bistro, cele trei localuri Stadio (Unirii, Universitate şi Herăstrău) şi Vacamuuu.

Radu Dumitrescu a explicat că că Stadio Univesitate şi Herăstrău îi aşteaptă pe cei care vor să vadă meciurile de la Euro. El adaugă că în general românii consumă bere şi mâncăruri precum pizza, paste, burgeri.

„Nu se consumă mâncăruri complexe”, a precizat antreprenorul. Tradiţional, dacă competiţiile sportive se organizează în perioada verii, românii ies la terasă pentru a vedea meciurile.

Mai departe, Campionatul European de Fotbal aduce vânzări mai mari şi pentru producătorii de bere. Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României, spune că luna iunie, cea în care începe şi Campionatul European de Fotbal, dă startul sezonului estival care, istoric vorbind, este cel mai semnificativ în privinţa consumului de bere.

Ea adaugă că la cel mai recent Campionat European de Fotbal, cel din 2020, consumul de bere a fost de 1,78 de milioane de hectolitri în luna iunie.

„Şi asta în condiţiile în care a fost primul an de pandemie, unde consumul s-a mutat în mare parte din HoReCa în retail. Faţă de luna similară din 2019, când nu am avut această competiţie, a fost o creştere de 2%”, a completat ea.

Practic, în 2020 luna iunie a reprezentat circa 10% din totalul consumului anual de bere. Pe de altă parte, reprezentanţii Ursus Breweries, liderul pieţei de bere explică faptul că evenimentele sportive care aduc fanii împreună generează şi contextul prielnic pentru creşterea vânzărilor de bere însă, în realitate, există şi alţi factori care au o capacitate poate chiar mai mare de a influenţa acest aspect.

„Factorii macroeconomici din piaţă influenţează şi comportamentul consumatorilor, iar costurile crescute se traduc şi printr-un comportament mai rezervat din punctul de vedere al consumului”, punctează aceştia.

Mai mult, producătorii de televizoare se aşteaptă la creşteri de vânzări, mai ales pentru dimensiuni mari şi modele premium, în condiţiile în care au loc două mari evenimente sportive – Euro Cup 2024, fiind unul dintre ele.

„În 2023, piaţa de televizoare din România a înregistrat un volum de vânzări de aproximativ 1,29 milioane de de unităţi, evaluat la o valoare totală de aproximativ 390 de milioane de euro. Anul acesta, piaţa poate fi influenţată de mai mulţi factori, inclusiv de evoluţia economiei locale, schimbările în preferinţele consumatorilor şi chiar de evenimentele speciale care au loc într-o anumită perioadă. De exemplu, anul acesta, două evenimente sportive majore, Euro Cup şi Jocurile Olimpice, au creat un interes sporit în achiziţionarea de televizoare pentru a urmări transmisiunile live şi pentru a fi la curent cu ultimele noutăţi din lumea sportului. Astfel, previziunile indică o piaţă stabilă şi potenţial prosperă pentru industria televizoarelor în România până la finalul anului 2024”, spunea recent Victor Armăşelu, vicepreşedinte, Samsung Electronics România şi Bulgaria.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet