„Perseverenţa este foarte importantă în business, un antreprenor trebuie să facă în fiecare zi paşi pentru visul său“.
Tortul aniversar pentru ziua feÂtiÂÅ£ei sale a fost scânteia de la care Adelina Cîrstian, o tânără anÂtreÂprenoare din BucureÅŸti, a porÂnit propria afacere în domeÂniul prăjiturilor, deschizând în 2019 atelierul Sweet Sophie, după o investiÅ£ie de 12.000 de euro.
„În urmă cu cinci ani, am început să dezvolt această pasiune după ce am văzut tortul fetiÅ£ei mele de la aniversarea de un an. Am decis să mă înscriu la cursuri de cofeÂtăÂrie. Am făcut Facultatea de marketing ÅŸi am luÂcrat în domeniul HR într-o clinică meÂdicală. Odată cu sarcina, am simÅ£it că nu m-aÅŸ mai întoarce la job“, a povestit Adelina Cîrstian.
După mai multe cursuri în domeniul culiÂnar, pe care antreprenoarea l-a luat de la zero, a apărut Sweet Sophie, după o investiÅ£ie de 12.000 de euro, bani veniÅ£i din surse proprii ÅŸi din sprijinul acordat de familie.
„Am un atelier echipat ÅŸi produc torturi pentru aniversări, evenimente, candy-bar, colÂÅ£uÂnaÅŸi, macarons, prăjituri pe comandă deocamÂdată, nu avem încă un spaÅ£iu de preÂzentare a lor. Mă ocup singură momentan, încă mă descurc cu comenzile“, a mai spus Adelina Cîrstian.
Ea a menÅ£ionat că ingredientele vin prin interÂmediul unor furnizori, iar în superÂmarÂketuri caută produse de la producători roÂmâni pentru a susÅ£ine astfel antreprenorii locali.
Cel mai căutat ingredient în prăjituri este ciocoÂlata, dar, mai nou, trendul se schimbă spre produse cu un conÅ£inut mai mic de zahăr.
„Publicul Å£intă este format de femei, mame, care sunt preocupate de alimentaÅ£ia săÂnătoasă a familiei lor ÅŸi comandă ÅŸi pentru grăÂdiniţă, aniversarea de acasă. Cea mai mare comandă a fost pentru o nuntă de circa 120 de persoane“, a mai spus Adelina Cîrstian.
ÃŽnainte de pandemie, care a oprit indusÂtria evenimentelor, circa 40% din businessul Sweet Sophie veneau din această zonă, aniÂversări, nunÅ£i, candy-baruri. DeÅŸi interzicerea eveÂnimentelor cu un număr mare de perÂsoane a avut impact asupra businessului, antreÂprenoarea spune că a crescut numărul eveÂnimentelor restrânse, în familie, iar baÂlanÅ£a s-a echilibrat din perspectiva vânzărilor. ÃŽn plus, ea s-a ocupat ÅŸi de partea de livrări, asigurând acest serviciu foarte căutat în pandemie.
„Am ajuns la 25.000-30.000 euro în 2020, anul acesta mi-am propus să dublez cifra de afaÂceri. Sărbătorile de iarnă sunt cea mai ocuÂpată perioadă, anul trecut au fost multe cereri pentru cozonaci, am făcut ÅŸi pachete. Acum urmează 1-8 martie, sunt perioade bune“, a mai menÅ£ionat fondatoarea Sweet Sophie.
Clienţii atelierului de torturi ajung să comande prin intermediul reţelelor sociale, dar si pe site-ul sweetsophie.ro. În prezent, atelierul funcţionează doar pe bază de comenzi.
„Îmi doresc un mic magazin, dar nu ştiu exact dacă anul acesta. Se pare că mai mult pe online sunt mai multe şanse în această perioadă. Cred că mai degrabă aş vrea să mă ocup un pic mai mult de social media, de postări. Chiar dacă nu se fac evenimente, oamenii sărbătoresc în familie“, a mai spus Adelina Cîrstian.
Antreprenoarea precizează că nu s-ar mai întoarce la statutul de angajat şi nu ar schimba domeniul dacă ar începe din nou, de la zero, o afacere. Ea crede că şi deciziile care nu au dat rezultatele aşteptate au adus o lecţie, pentru că altfel nu ar fi ştiut că nu au fost cele mai inspirate.
„Antreprenoriatul este foarte dinamic, eu fac şi prăjituri, preiau comenzi, plătesc şi facturi şi multe alte activităţi, deci nu te plictiseşti niciodată. Perseverenţa este foarte importantă în business, un antreprenor trebuie să facă în fiecare zi paşi pentru visul său şi la un moment dat se vor vedea rezultatele, nu se poate întâmpla peste noapte“, a concluzionat Adelina Cîrstian.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE