Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Vlad Farcău a intrat cu brandul de batoane din nuci şi fructe Hap! de la Vlad în magazine, băcănii şi cafenele din toată ţara şi a ajuns la afaceri de 1 mil. lei

30.05.2024, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Clienţii pot găsi batoanele pe site-ul brandului, dar şi în BebeTei, Farmacia Tei, Ototo, cafenelele Ted’s din Bucureşti, precum şi în Braşov, Sibiu, Timişoara şi Cluj-Napoca.

Vlad Farcău, un IT-ist din Cluj care a ales să fie antreprenor în urmă cu câţiva ani, a ajuns cu brandul său de batoane nutritive, fără zahăr, la afaceri de un milion de lei în 2023. Businessul şi-a schimbat denumirea din Tata Vlad în Hap! de la Vlad, iar în ultimii patru ani, de la prima apariţie la Afaceri de la Zero, a crescut constant şi şi-a extins spaţiul de producţie.

„Am trecut printr-un proces de redenumire anul trecut. Batoanele noastre însă nu s-au schimbat. La început definisem mai mult copiii în publicul nostru, dar am văzut că sunt consumate şi de adulţii care sunt atenţi la ce mănâncă. Batoanele conţin doar fructe uscate şi nuci, în diverse combinaţii. Acum patru ani aveam doar patru variante în portofoliu, acum avem unsprezece sortimente. Cele mai căutate sunt cele cu fructe: zmeură-merişoare, afine-mure, cireşe-dude, căpşune-banane. Am încercat să facem combinaţii care ni s-au părut nouă potrivite şi bune, dar ne-am consultat şi cu clienţii, le-am cerut părerea“, a povestit Vlad Farcău la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

Businessul a prins contur în septembrie 2019 şi şi-a format în timp o adevărată comunitate, alcătuită cu precădere din clienţii din Cluj-Napoca, pentru că acolo a luat naştere toată povestea. „Clienţii pot găsi batoanele pe site-ul nostru, dar vindem şi în BebeTei, Farmacia Tei, Ototo, cafenelele Ted’s din Bucureşti, precum şi Braşov, Sibiu, Timişoara şi, desigur, în Cluj-Napoca. Suntem în general în magazine naturiste, săli de sport, băcănii. Am cochetat şi cu ideea de a intra într-un mare lanţ de magazine, dar asta necesită un alt model de lucru. Nu spunem totuşi nu.“ 

În paralel cu extinderea prezenţei în magazine, Vlad Farcău lucrează permanent şi la extinderea portofoliului, testând noi produse, un proces despre care spune că nu se termină niciodată.

„Şi acum lucrăm la un produs nou şi încă ceva ce mi-am dorit tot timpul şi sper ca anul acesta să reuşim să lansăm de Crăciun sunt produsele sezoniere, cu ingrediente specifice anumitor perioade.“

Ceea ce a început în bucătăria de acasă s-a transformat într-un business în adevăratul sens al cuvântului şi s-a mutat într-un laborator. Momentul-cheie a fost când Vlad a participat la un workshop de gătit, organizatorii au făcut acolo nişte batoane, iar el şi-a spus că ar putea face nişte batoane mai bune decât acelea. Aşa că a făcut. Un baton dat unei prietene care a fost încântată de gust a făcut ca produsul familiei Farcău să ajungă pe un grup de mame din Cluj-Napoca şi să dea naştere unui val de comenzi. Acela a fost momentul în care Vlad Farcău a început să se gândească la un proces serios de preluare a comenzilor.

Dacă în 2020 batoanele erau produse într-un laborator de dimensiuni reduse, astăzi activitatea de fabricare are loc într-un spaţiu mai mare, dotat cu echipamentele necesare, fapt ce a necesitat investiţii noi. Şi ambalajele au fost îmbunătăţite în ultimii ani.

„Avem patru angajaţi, iar eu nu mă mai implic în partea de producţie. Ca cifră de afaceri, anul trecut am ajuns la aproape un milion de lei. Ne-am propus mereu o creştere de 15%, iar pe 2024, până acum, suntem la plus 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.“

Pe site-ul Hap! de la Vlad, batoanele au un preţ unic, indiferent de ingrediente, de 9,7 lei, la care distribuitorii pun adaosul lor.

 

 

Pe site-ul Hap! de la Vlad, batoanele au un preţ unic, indiferent de ingrediente, de 9,7 lei, la care distribuitorii pun adaosul lor.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro. 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania