Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Familia Bădescu produce în Câmpulung Muscel, judeţul Argeş, dulceaţă şi siropuri artizanale sub brandul Miam, în care a investit 60.000 de euro

14.06.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Avem avantajul că aceste fructe pe care noi le utilizăm în zona de munte au calităţi superioare celor care sunt în zona de câmpie, sunt mult mai aromate“.

Brandul de siropuri şi dulceaţă artizanale Miam a apărut în 2020 la Câmpulung Muscel, judeţul Argeş, fiind o afacere de familie. Cătălin Bădescu, cel care se ocupă de producţie alături de soţia sa, a acceptat propunerea fiicei sale Cristiana de a trece de la plăcerea de a face produse pentru familie şi prieteni la o mică afacere, investiţia iniţială fiind de 60.000 de euro. Astăzi, produsele Miam ajung în toată ţara, inclusiv în străinătate, la comunităţile de români, iar familia Bădescu se gândeşte să dezvolte în continuare brandul.

„A fost iniţiativa fiicei noastre Cristiana, care în 2020 s-a gândit să transformăm în afacere o activitate pe care o făceam de când ei erau copii – fabricam pentru prieteni şi familie sirop şi dulceaţă. Atât eu, cât şi soţia am lucrat în domeniul cercetării pomicole. Avem avantajul că aceste fructe pe care noi le utilizăm în zona de munte au calităţi superioare celor care sunt în zona de câmpie, ceea ce asigură o calitate mai deosebită produsului finit. Sunt mult mai aromate”, a povestit Cătălin Bădescu.

â

Pentru a crea afacerea a fost nevoie de un mic spaţiu, de utilaje, însă familia Bădescu lucrează cu cantităţi mici de fructe. Motivul este de a păstra calitatea produsului. În portofoliul Miam, clienţii pot găsi sirop de afine, de aronia, coacăze roşii sau negre, de muguri de brad, cireşe amare, căpşune. Pe zona de dulceaţă, produsele care ies sunt dulceaţa de zmeură, de afine de pădure, de fructe de soc, de prune cu nuci, de căpşune.

„Este o afacere de familie în care suntem implicaţi cinci membri şi nu este activitatea noastră principală. Fiecare are alt job, dar încercăm să dezvoltăm.“

„Vedem cum evoluează, avem clienţi fideli, câteva băcănii care cumpără constant de la noi, dar nu avem o desfacere care să ne asigure producţia”, a mai spus Cătălin Bădescu.

El şi-a propus ca în următorii cinci ani, cel puţin doi-trei membri ai familiei să se ocupe exclusiv de afacerea Miam, în care antreprenorul are încredere. Numele Miam a venit de la nepoţii antreprenorilor şi reacţiile lor atunci când mâncau din produsele realizate de bunici.

„Afacerea are potenţial, trebuie să lucrăm ceva mai mult pe partea de promovare şi de vânzări. Important e să ne adaptăm cerinţelor şi ţinem foarte mult la onestitate. Nu vrem să vindem oricum facem un produs foarte gustos, dar şi foarte sănătos, care să poată fi consumat de copii, până la seniori”, a concluzionat Cătălin Bădescu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania