Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Pariu de un milion pe bere artizanală: cum a luat naştere berea AuGustA şi ce planuri au fondatorii pentru licoarea făcută în Avrig

14.05.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Costin Bădilă a atras în cadrul producătorului de bere AuGustA un partener şi împreună au investit un milion de euro într-o fabrică în Avrig În prezent, berea AuGustA se găseşte în zona Sibiului, dar şi în Bucureşti l Planurile antreprenorilor este de a face accesibilă berea în mai multe zone din ţară.

Într-un moment de răscruce din punct de vedere profesional, Costin Bădilă s-a decis să mizeze pe un produs local în oraşul natal, Avrig (jud. Sibiu). Şi cum brânzeturi sunt des întâlnite în zonă, iar producţia de vin nu ar avea în zona Avrigului un terroir chiar favorabil, s-a decis să parieze pe berea artizanală. Aşa a luat naştere în urmă cu trei ani brandul de bere AuGustA.

„Brandul este un joc de cuvinte, aşa cum se observă şi pe produsul nostru. Gu din mijlocul cuvântului este majuscul şi vrea să sugereze că de fapt sunt două cuvinte:

Au şi gust şi se referă la bere. Adică este evident un o recunoaştere a faptului că berile trebuie să aibă gust. A de la final vine de la Avrig, iar dacă ne permitem o traducere liberă şi adaptată AuGustA înseamnă «Berile făcute în Avrig sunt gustoase». Asta vrea să spună brandul AuGustA“, a povestit Costin Bădilă, creatorul brandului de bere. El a făcut prima bere în 2020, iar deocamdată portofoliul AuGustA include două sortimente: o bere lager nefiltrată şi una de tip red/amber ale, a doua fiind inspirată din berile belgiene.

„Am făcut o bere care să îmi placă mie în primul rând şi am fost suficient de norocos să descopăr că ceea ce îmi place mie place multor oameni şi să sperăm că din ce în ce mai mulţi oameni o vor descoperi“.

Costin Bădilă spune că investiţia în acest proiect a fost importantă, însă a fost realizată cu ajutorul unui partener care a crezut în ideea acestui proiect, partener care a avut un aport atât financiar, cât şi în furnizare spaţiului pentru proiect.

„La început investiţia s-a apropiat de un milion de euro, dar este o alegere a fiecăruia. Deci nu vreau ca cei care ne urmăresc şi poate au o idee de a-şi face o fabrică de bere să fie descurajaţi de cifre. Am ajuns la suma asta pentru că noi ne-am dorit să con

struim o fabrică modernă şi cred că avem una dintre cele mai moderne fabrici de bere mici din România“, a menţionat antreprenorul. În prezent, berea AuGustA se găseşte în locaţii din zona Sibiului, dar şi la terasa Reforma 9 din campusul universităţii USAMV.

„Începem să acoperim mai multe pieţe. Recent am legat o colaborare cu o comunitate de pe Facebook care se numeşte Romo - de la producător direct la consumator. Am început o colaborare care se pare că funcţionează, pentru că practic ajungem la ceea ce ne-am dorit întotdeauna ca drumul între produs şi consumator să fie cât mai scurt“, a mai povestit antreprenorul.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania