Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Roxana Zaharia a dat jobul într-o companie pe o mică afacere cu obiecte ilustrate. „Avem peste 3.000 de posibilităţi de a face cadouri“

05.07.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În primele luni de activitate, Diedra a generat venituri de 1.000 de lei, apoi a tot crescut De anul acesta, când Roxana a început să participe şi la târguri, vânzările sunt deja mai mari, depăşind 10.000 de lei A mers până acum la patru târguri şi mai are trei planificate pentru lunile noiembrie şi decembrie, la Mezanin Market.

Roxana Zaharia a fost mereu creativă şi pasionată de ilustraţii, motiv pentru care, pentru ea, pandemia a fost ocazia perfectă de a se reprofila şi a fonda un business cu numele Diedra care să valorifice acest hobby al ei. 

„Diedra este un nume pe care l-am visat acum mulţi ani, înainte de a alege numele businessului. Oferim cadouri ilustrate, personalizate sustenabil. Înainte de business, lucram într-o companie de dezvoltare profesională şi eram omul bun la toate, iar unul dintre lucrurile care îmi plăceau foarte mult era crearea de materiale vizuale digitale şi fizice“, a povestit Roxana Zaharia la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

A venit aşadar pandemia, Roxana a început să lucreze de acasă şi s-a gândit că are nevoie de o altă activitate, care să-i permită să-şi păstreze nivelul de creativitate.

„Brandul a luat naştere în 2022, dar firma o aveam din 2020. Am pornit împreună cu prietenul meu ca o firmă de servicii de web şi graphic development. Între 2020 şi 2022, toţi clienţii cu care lucram aveau nevoie de cadouri pentru evenimente, iar spiritul creativ m-a ajutat de fiecare dată să le ofer lucruri nu doar frumoase, ci şi practice.“

Prin Diedra, Roxana Zaharia personalizează sustenabil prin faptul că lucrează digital, nu tradiţional, pe hârtie, astfel că reduce deşeurile. Ilustraţiile sunt apoi transpuse pe diverse obiecte – haine, produse home & deco, papetărie.

„Avem peste 3.000 de posibilităţi de a face cadouri, în funcţie de produs, de tipul de ilustraţie. Avem o colecţie cu peste 50 de ilustraţii deja făcute, dar şi opţiunea de a realiza ilustraţii personalizate, în funcţie de dorinţa clientului.“

Roxana şi partenerul ei lucrează în prezent la realizarea unui site care să funcţioneze şi ca magazin online. Momentan, acolo sunt listate doar câteva sute de produse din cele câteva mii.

„În plus, participăm la târguri, unde interacţionăm cu oamenii. În continuare lucrăm de acasă. Ne-am transformat apartamentul în aşa fel încât să avem un spaţiu dedicat pentru creaţie.“

În primele luni de activitate, Diedra a generat venituri de 1.000 de lei, apoi a tot crescut. De anul acesta, când Roxana a început să participe şi la târguri, vânzările sunt deja mai mari, depăşind 10.000 de lei. A mers până acum la patru târguri şi mai are trei planificate pentru lunile noiembrie şi decembrie, la Mezanin Market.

„Avem produse cu preţuri de la 2,5 lei pentru stickere şi ajungem la câteva sute de lei pentru obiectele vestimentare care pot fi personalizate. O comandă mai specială a fost o ilustraţie personalizată cu echipa de 12 persoane a unei cafenele din Bucureşti, ilustrate la Therme. Este vorba despre cafeneaua Sloane din zona Grozăveşti.“

Legat de procesul de creaţie, Roxana Zaharia spune că, atunci când intră în starea de inspiraţie, poate sta chiar şi opt ore să lucreze fără pauză. Prietenul ei o ajută cu partea tehnică. Datorită lui, a fost deschis site-ul şi s-au implementat diverse automatizări ale procesului de lucru.

„Pe viitor, ne dorim să plasăm produsele noastre în cafenele şi librării, astfel încât să ajungem şi la clienţii noştri din afara Bucureştiului. Din Capitală vin 40% din comenzile pe care le primim“, mai spune fondatoarea Diedra.

La Diedra, se găsesc produse cu preţuri de la 2,5 lei pentru stickere, până la câteva sute de lei pentru obiectele vestimentare care pot fi personalizate.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania