Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Roxana Mihai a renunţat la jobul din corporaţie şi a deschis Rowa Flowers, un atelier în care creează buchete şi aranjamente florale pentru evenimente

13.05.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Preţurile pentru un aranjament floral sau un buchet pornesc de la 150 de lei, iar în cazul unei nunţi, ele pot pleca de la 1.500 de euro Cele mai îndrăgite flori de către clienţii atelierului sunt trandafirii şi bujorii.

Roxana Mihai şi-a descoperit pasiunea pentru floristică după ce a călătorit în Olanda, o ţară cu o cultură puternic dezvoltată în acest domeniu, iar după şase ani de lucrat în corporaţie a hotărât să dea curs acestei pasiuni şi a dat naştere atelierului Rowa Flowers.

Ideea acestui proiect s-a născut cu câţiva ani în urmă, însă Roxana a pornit atelierul anul trecut, în urmă unei investiţii de doar 10.000 de lei. „Ideea Rowa Flowers s-a născut acum ceva timp în urmă când, datorită pandemiei, am avut timpul necesar să îmi dezvolt latura creativă. Am avut ocazia atunci să merg în câteva călătorii în Olanda, care are o cultură dezvoltată în zona floristicii. M-am îndrăgostit de flori şi de tot ce ţine de aria floristicii, aşa că m-am întors în ţară, am urmat un curs de designer floral, iar apoi am început proiectul. Am înfiinţat atelierul anul trecut“, a povestit antreprenoarea.

Atelierul Rowa Flowers se află în Bucureşti, însă el funcţionează doar ca punct de pregătire a comenzilor, nu şi ca locaţie pentru vânzare. Clienţii cumpără produsele Rowa Flowers online, iar acestea ajung la ei prin intermediul livrărilor făcute de antreprenoare şi soţul ei, care o ajută în afacere.

Roxana Mihai spune că se gândeşte la deschiderea unei florării, însă nu a luat încă această decizie pentru că vrea să dezvolte proiectul în zona de evenimente, astfel că nu ar fi necesar un punct fizic de vânzare.

„Vrem să ne dezvoltăm în zona de evenimente, aşa că tind să rămân pe partea de atelier“, a punctat ea.

Pe lângă ajutorul venit din partea soţului ei, antreprenoarea a găsit un sprijin important şi în Stup, hubul pe care Banca Transilvania l-a creat pentru a fi alături de antreprenorii români care au nevoie să îşi pună în ordine ideile de business şi să îşi dezvolte proiectele antreprenoriale.

„Am venit cu inima deschisă în Stup. Aici am înfiinţat firma, am deschis contul firmei, am luat servicii de contabilitate şi urmează să colaborez cu echipa din Stup pentru dezvoltarea site-ului“, a mai spus fondatoarea Rowa Flowers.

Activitatea businessului, menţionează ea, depinde de perioada din an - iarna, evenimentele sunt într-o măsură mică, iar procentul cel mai mare îl ocupă sezonul de vară pe acest segment, când au loc majoritatea nunţilor şi botezurilor. Aranjamentele florale şi buchetele, însă, sunt căutate în mai tot timpul anului.

Preţurile pentru un aranjament floral sau un buchet pornesc, după cum spun antreprenoarea, de la 150 de lei. Pentru o nuntă, preţurile diferă foarte mult de la eveniment la eveniment şi nu există o ofertă standard, însă ele pot pleca de la 1.500 de euro.

Florile din care Roxana Mihai realizează aranjamentele florale şi buchetele sunt cumpărate din depozitele de lângă Bucureşti şi de la câţiva producători locali aflaţi în apropierea oraşului. Cele mai îndrăgite flori de către clienţii atelierului sunt trandafirii şi bujorii.

„Lucrăm pe bază de comenzi, astfel că în atelier avem flori doar atunci când avem de pregătit comenzi. Nu lucrăm cu stocuri decât în perioade aglomerate. Preţul florilor a crescut cu 10-20% faţă de 2023, astfel că am fost nevoiţi să ridicăm şi noi preţurile.“

Anul acesta, fondatoarea îşi propune să meargă la cât mai multe cursuri în zona de design floral, să se educe pe partea de eficientizare a resurselor şi să folosească, pe cât posibil, materiale cât mai sustenabile în aranjamentele pe care le creează.

Roxana Mihai spune că dacă ar fi să o ia de la capăt în antreprenoriat ar face-o fără să stea pe gânduri, iar paşii ar fi exact aceiaşi.

„Aş lua-o de la capăt şi aş face fix acelaşi lucru. Nu regret că nu am început mai devreme pentru că cei şase ani din corporaţie m-au ajutat să mă pregătesc pentru viaţa de antreprenor. Mi-am dezvoltat o gândire structurată şi analitică.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania