Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Renata Dălălău şi Daniel Chindea din Piatra-Neamţ au dus produsele UDBI, un brand pornit acum patru ani, sub care creează obiecte din lemn, în diferite colţuri ale lumii. „Am ajuns în America, China, Coreea de Sud, Australia, Tanzania şi Republica Dominicană“

21.06.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Proiectul celor doi antreprenori a pornit cu doar 3.000 de euro acum patru ani, însă pe parcurs au fost făcute investiţii suplimentare, care însumează azi peste 15.000 de euro, care au mers către achiziţia de utilaje pentru gravarea lemnului  În portofoliu au apărut şi produse noi, cum ar fi bijuteriile.

Renata Dălălău şi Daniel Chindea, doi antreprenori din Piatra-Neamţ, au reuşit să ducă produsele din lemn pe care le creează în atelierul lor, sub brandul UDBI, în toată ţara, dar şi în alte colţuri ale lumii. Cei doi au pornit proiectul UDBI din pasiunea pentru lucrul cu lemnul în 2020, iar până acum produsele create în Piatra-Neamţ au ajuns în America, China, Coreea de Sud, Australia, Tanzania şi Republica Dominicană.

„Nu ne dorim să creştem mai mult, ci să rămânem asemenea unui copil, care se bucură de fiecare lucru mic. Ne dorim să putem livra fiecare pachet cu bucurie. Fiecare bucată de lemn spune o poveste şi aduce bucurie. Produsele noastre au ajuns în toată ţara, dar şi în diferite colţuri ale lumii - America, China, Coreea de Sud, Australia, Tanzania şi Republica Dominicană. Nu m-am gândit că vom ajunge aici atunci când am început. Ţin foarte mult la comunicarea cu clienţii, la mesajele scrise de mână şi la modul în care ajunge fiecare colet la client”, a povestit Renata Dălălău.

Proiectul celor doi antreprenori a pornit cu doar 3.000 de euro acum patru ani, însă pe parcurs, spune Daniel Chindea, au fost făcute investiţii suplimentare, care însumează azi peste 15.000 de euro, bani care au mers către achiziţia de utilaje pentru gravarea lemnului. În cei patru ani de activitate, portofoliul UDBI s-a diversificat, căci cei doi au dat curs ideilor venite din partea clienţilor, la care au adăugat creativitatea lor personală, iar astfel au dat naştere unor obiecte şi nişe noi de produse din lemn.

„De multe ori apar produse noi din îngemănarea dorinţelor celor din faţa noastră şi a ideilor noastre. A fi mic înseamnă, totodată, libertate şi joacă şi astfel se nasc produse noi”, a adăugat Daniel Chindea.

Recent, sub brandul UDBI, au fost create bijuterii din lemn, menţionează Renata Dălălău, cum ar fi coliere, pandantive, inclusiv pentru copii sau cercei din lemn de nuc. În plus, în portofoliu au apărut şi obiecte de mic mobilier, cum ar fi birouri sau comode.

Clienţii brandului UDBI, spun cei doi, sunt atât persoane fizice, cât şi companii care în general plasează comenzi mai mari şi revin.

În toţi aceşti patru ani de activitate, mai spune Daniel Chindea, greutăţile în proiectul lor au fost legate de logistica lor internă, însă în rest nu au simţit alte dificultăţi. „Ne place să ne dorim puţin, să nu avem aşteptări mari, iar asta face ca totul să fie uşor”.

Pentru a ajunge la consumator, consideră acesta, o afacere are nevoie de un mesaj, de o cale, precum social media sau Google Ads. În ultimii ani, însă, lucrurile au devenit dificil de gestionat pentru că promovarea este scumpă, astfel că cei doi antreprenori mizează pe recomandări şi se îndreaptă spre promovare locală, folosindu-se de târguri.

În viitor, dorinţa lor cea mai mare este să reuşească să păstreze aceeaşi bucurie pe care o pun, pe lângă produsul în sine, în fiecare comandă pe care o trimit, fie în ţară, fie peste hotare. „Îmi doresc, de asemenea, să lărgesc zona de bijuterii din lemn”, a mai adăugat Renata Dălălău

.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania