Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. De la o campanie de strângere de fonduri, la un business cu planuri mari de dezvoltare. Care este povestea TWASE, decoraţiunile interioare lucrate manual, inspirate de stările prin care trecem toţi?

26.06.2024, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Proiectul TWASE, un magazin online de decoraţiuni interioare handmade, care atrag imediat atenţia prin explozia de culoare utilizată, a pornit în 2021, dar nu neapărat ca un business, ci ca o modalitate de a strânge fondurile necesare pentru tratamentul unei pisici.

Lucurile au mers atât de bine încât au fost obţinute fondurile necesare, tratamentul a funcţionat, iar prietenii care au lansat proiectul îl duc acum mai departe, visul lor fiind de a avea un magazin propriu în inima Bucureştiului.

„TWASE este azi un magazin de decoraţiuni interioare lucrate în totalitate manual. El este cumva văzut pe o arie mai extinsă, pornind de la obiecte de lut, partea de ilustraţie şi în curând va fi şi în zona de textile pentru că vom lanasa o colecţie de covoare la fel de colorate ca proiectele noastre, inspirate de stările pe care le experimentăm“, spune Alex Drăgulinescu, parte din echipa TWASE. Proiectul a început în timpul pandemiei, care s-a dovedit a fi un teren foarte fertil pentru multe iniţiative din zona de design, dar cu toate acestea TWASE în faza lui incipientă nu a pornit ca un business.

„La acel moment, aveam o pisică foarte bolnavă şi aveam nevoie de nişte sume considerabile pentru tratament. Aveam în casă un pachet de lut, de 10 lei, din care am făcut alături de prietena mea 8 obiecte, pe unul l-am spart, iar pe restul de 7 le-am vândut pe un grup de Facebook. Finalul a fost cu happy end, am reuşit să completăm tratamentul, am achitat tot ce era de achitat şi faptul că am avut acest succes ne-a determinat să începem TWASE a business. Echipa noastră a ajuns la 3 membri, o echipă de prieteni, foşti colegi de Arte.“

Reacţia publicului a venit ca o uimire. „Iniţial credeam că succesul pe care l-am avut a fost datorită simpatiei oamenilor faţă de cauză. Dar după aceea, am tot fost contactaţi şi ne-am dat seama că avem un obiect unic pentru că transpunem stări în piesele noastre. Elementul nostru emblematic este o inimă tristă sau fericită, suntem în această zonă de moods şi încurajăm cumva exprimarea tuturor acestor emoţii.“

Alex spune că în timp ce echipa TWASE este mai degrabă monocromatică, toţi preferă să se îmbrace în negru, obiectele, făcute tot din lut, sunt ca nişte explozii de culoare. 

„Am încercat să gândim obiectele în zona de utlitate, avem supoturi de lumânare, oglinzi, suporturi de creioane. În momentul de faţă ne organizăm să lansăm o colecţie cu vaze şi multe altele.“ Procesul de creaţie pleacă de la emoţie, abia apoi se identifică forma care ar exprima cel mai bine acea stare.

„Obiectele sunt realizate într-un atelier mic din centru. Ca echipamente nu avem nimic foarte scump, a fost o investitie undeva la 1.000 de euro.“

Acum, echipa TWASE se gândeşte să migreze şi spre zona de textile, mai exact pe producţia de covoare şi carpete, obiect atât de prezent la un moment dat în interioarele caselor româneşti, dar destul de puţin accesat în prezent.

„Vom merge tot pe colori puternice, inspirate de pattern-uri, pete şi vor fi elementul central al unei case, elementul acela colorat spre care atenţia este îndreptată.“ Şi în acest caz procesul va fi handmade.

Alex Drăgulinescu spune că până acum lucrurile au mers peste aşteptări, aşa că după terminarea studiilor, planurile echipei TWASE sunt de a se implica 100% în acest proiect. În acest moment, dincolo de site-ul twase.ro, obiectele pot fi găsite în librările Cărtureşti şi magazinul ALTRNTV, spaţiu din Bucureşti dedicat produselor vestimentare, accesoriilor, cosmeticelor şi produselor home-deco create de către designeri români, din materiale sustenabile cu tehnici de producţie prietenoase cu mediul şi pielea.

Dar pe termen lung, planul cel mare al TWASE este de a avea propriul său magazin, undeva în inima Bucureştiul, pentru ca toată lumea să poată interacţiona cu emoţiile pe care piesele colorate le transmit. Iar pentru cei care se gândesc la un start-up în acest domeniu, Alex Drăgulinescu are câteva sfaturi.

„Nu fi descumpănit în cazul unui eşec, pentru că trebuie să înveţi cu răbdare. Bucură-te de fiecare reuşită şi insistă. Eu, la început, mă vedeam ca şi cum aveam un mic ciocănel în mână iar în faţa mea era stânca. Insistă să loveşti cu ciocănelul în acea stâncă şi o să vezi că va crăpa.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania