Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cristina Văcărelu, de profesie medic, şi partenerul ei, Constantin Niculae, au deschis un laborator de cofetărie în Bucureşti cu o investiţie de 140.000 de euro. „Suntem cunoscuţi pentru torturile baby-friendly“

09.07.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Dintre toate sortimentele disponibile, tortul cu fistic şi zmeură, cu gust fresh, dulce-acrişor, a devenit semnătura Rapsodia, având cel mai mare succes.

Plăcerea pe care o are încă din liceu de a face prăjituri a condus-o pe Cristina Văcărelu, de profesie medic, la ideea de a valorifica această îndeletnicire într-un business, astfel că, în urmă cu doi ani şi jumătate, împreună cu partenerul ei, Constantin Niculae, a deschis laboratorul de cofetărie Rapsodia, în sectorul 4 din Bucureşti.

„Primul tort îl făcusem în aprilie 2014, iar de atunci am continuat să fac acasă diverse deserturi pentru cei apropiaţi. În prezent, sunt medic rezident în specialitatea boli infecţioase, iar în afara gărzilor şi când am timp, mă implic direct în realizarea prăjiturilor şi a torturilor. În rest, las totul pe mâna celor trei cofetari pe care îi avem“, a povestit Cristina Văcărelu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Constantin s-a implicat în Rapsodia după ce lucrase anterior în vânzări şi HoReCa, astfel că a venit cu un volum de experienţă în domeniu. În prezent, el se ocupă de tot ceea ce ţine de logistică, fără a se implica direct în producţie. Investiţia cuplului în laboratorul de cofetărie a fost de 140.000 de euro, o parte din bani venind din credite.

„Vara este un sezon de foc. Weekendurile noastre încep de vineri şi se termină duminică noapte, în acest timp livrând comenzi pentru evenimente. Cel mai aglomerat weekend pentru noi are patru evenimente, care implică tort şi candy bar. Pentru asta, începem treaba la 7 dimineaţa şi terminăm la miezul nopţii, iar a doua zi o luăm de la capăt. Livrăm şi în afara Capitalei, pe o rază de 50-60 de kilometri“, a spus Constantin Niculae. Dintre toate sortimentele disponibile, tortul cu fistic şi zmeură, cu gust fresh, dulce-acrişor, a devenit semnătura Rapsodia, având cel mai mare succes. „Suntem cunoscuţi şi pentru torturile baby-friendly, realizate din ingrediente curate, sigure pentru cei mici. Produsul final a fost făcut împreună cu o colegă a mea pediatru, pentru a fi sigur pentru copii.“

Astfel, în cadrul şedinţelor foto „Smash the cake“, copiii devin actorii principali care transformă tortul în subiect de joacă şi de distracţie.

„Avem colaborări cu fotografi care le fac poze celor mici la prima lor aniversare. În prezent colaborăm cu peste treizeci de fotografi din Bucureşti şi din împrejurimi“, spune Cristina.

În continuare testează noi combinaţii de câte ori poate şi spune că îi place să creeze constant gusturi noi. În materie de decoruri, există clienţi recurenţi, care lasă totul la mâna echipei Rapsodia, dar şi clienţi care spun care este cromatica evenimentului lor, iar cei din laborator vin cu propuneri. Mai sunt şi clienţii care trimit fotografii de pe Internet şi solicită decoruri identice. Preţurile torturilor sunt între 150 şi 200 de lei pe kilogram, în funcţie de sortimentul ales.

Preţurile torturilor sunt între 150 şi 200 de lei pe kilogram, în funcţie de sortimentul ales.

„Avem trei furnizori mari de la care cumpărăm 90% din materia primă. Nu avem un site, acum lucrăm la unul. Până acum nu ne-am promovat deloc, am crescut doar prin recomandări şi am adunat câteva mii de clienţi. Urmează să deschidem şi o cofetărie“, dezvăluie Constantin.

Până atunci însă, următorul pas este creşterea capacităţii de producţie, ceea ce înseamnă mutarea într-un laborator mai mare, pentru a putea face faţă unui număr cât mai mare de comenzi.

În 2023, Rapsodia a generat o cifră de afaceri de 180.000 de euro, cu un profit net de aproximativ 16%. Materia primă este, în general, costisitoare, iar faptul că echipa laboratorului lucrează cu ingrediente premium se vede în cifre.

„Peste 80% dintre clienţii noştri sunt persoane fizice, dar realizăm produse şi pentru câteva grădiniţe private şi de stat, locaţii pentru evenimente şi locaţii HoReCa“, mai spun cei doi.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania