Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Daan de Groot şi Barna Gabor au transformat pasiunea lor pentru lucrul cu lemnul într-un business şi au pornit Rustic Art, un atelier în care creează obiecte de mobilier din lemn masiv

01.07.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

În portofoliul Rustic Art s-au strâns peste 300 de produse lucrate manual în atelierul din satul Chirileu, judeţul Mureş ♦ Echipa numără astăzi cinci angajaţi, însă targetul celor doi fondatori este să ajungă la 25 în următorii ani  Patul din lemn masiv este cel mai bine vândut produs din portofoliul, iar preţul său porneşte de la 3.000 de lei.

Doi antreprenori, Barna Gabor din Târgu-Mureş şi Daan de Groot, de origine olandeză, au pornit proiectul Rustic Art din pasiunea pentru lucrul cu lemnul şi au deschis un atelier în satul Chirileu din judeţul Mureş, unde creează obiecte de mobilier din lemn masiv şi lemn reciclat.

Ei au strâns în portofoliu peste 300 de produse lucrate manual şi au ajuns anul trecut la afaceri de 1,6 mil. lei.

„M-am mutat în România în 2008 şi am început un ONG. În 2019 l-am cunoscut pe Barna Gabor, celălalt fondator al proiectului Rustic Art, un proiect în care realizăm mobilă din lemn masiv sau lemn reciclat şi prin care ne dorim să creăm locuri de muncă în comunitate. Am cumpărat o casă cu un grajd în care am amenajat atelierul, iar acum avem cinci angajaţi şi facem proiecte pentru hoteluri, pensiuni, dar şi persoane fizice“, a povestit Daan de Groot.

Cei doi antreprenori au propriul magazin online, unde vând mobila din lemn masiv produsă sub brandul Rustic Art, însă produsele lor sunt listate pe mai multe platforme online, cum ar fi Emag sau Etsy, menţionează el.

Patul din lemn masiv, spune Daan de Goot, este cel mai bine vândut produs din portofoliul Rustic Art, alături de proiectele custom made, care reprezintă cea mai mare parte din veniturile businessului.

„Într-o lună putem produce 20 de paturi şi putem finaliza în jur de 3-4 proiecte la comandă, cum ar fi un dormitor sau o bucătărie“, a mai adăugat antreprenorul.

În medie, un pat din lemn masiv făcut din grinzi porneşte de la 3.000 de lei, însă preţurile pot ajunge până la 6.000-7.000 de lei.

Cei mai mulţi clienţi din ţară vin din oraşele mari, afirmă el, cum ar fi Bucureşti, Braşov sau Cluj. Produsele Rustic Art au ajuns şi pe piaţa internaţională, în Franţa, Germania, Italia şi Spania, după cum spune acesta.

„Stilul rustic nu merge oriunde în lume. Spre exemplu, în Olanda, oamenii preferă mobilierul finisat. Însă, în zona mediterană, este un stil tot mai căutat.“

În următorii ani, Daan de Groot şi Barna Gabor vor să dezvolte proiectul Rustic Art, astfel încât producţia să fie mai eficientă şi mai mare. În plus, ei îşi propun să diversifice portofoliul de produse şi să intre şi pe alte nişe.

Targetul cel mai important pe care şi l-au setat rămâne însă crearea de noi locuri de muncă pentru oamenii din comunitate. „Vrem să creştem echipa până la 25 de angajaţi“, a mai spus antreprenorul.

Daan de Groot este în România de mai bine de un deceniu şi jumătate, iar atunci când a venit în ţară avea deja un background antreprenorial, întrucât a mai avut alte businessuri în Olanda.

El este de părere că mediul antreprenorial românesc este unul bun, unde încă există mult loc de creştere.

„Este o piaţă emergentă, unde este încă mult loc de dezvoltare. Economia României creşte, iar din urmă vine o generaţie mai îndrăzneaţă, care vede antreprenoriatul ca pe o aventură. Cred că România poate să se dezvolte şi poate ajunge să fie un exemplu şi pentru alte ţări“, a mai spus antreprenorul.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania