Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Adelina Stoian a renunţat la jobul său din bancă pentru a duce mai departe moştenirea familiei, pasiunea pentru prăjituri, şi a deschis cofetăria Cadesto în urma unei investiţii de peste 70.000 de euro

19.06.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Antreprenoarea a plecat la drum fără a dispune de un buget, investiţia în Cadesto s-a ridicat la peste 70.000 de euro, bani proveniţi dintr-un credit bancar pe care l-a obţinut când a deschis firma.

Adelina Stoian a lucrat timp de mai mulţi ani în bancă, job la care a renunţat pentru a merge pe drumul antreprenoriatului, prin deschiderea cofetăriei Cadesto. Pasiunea pentru prăjituri a moştenit-o din familie, de la mama sa, cofetar de profesie.

„Cadesto a început fără să vreau să înceapă. În 2021, eu şi soţul meu am achiziţionat un apartament în zona Pallady, iar vizitele în şantier erau restricţionate, fiind şi pandemie. Am încercat tot felul de modalităţi ca să pot viziona apartamentul şi mă duceam la dezvoltator cu un platou de prăjituri, care a fost până la urmă înduplecat de dulce. Pe măsură ce proiectul se apropia de final, dezvoltator m-a sunat într-o dimineaţă şi

mi-a zis că la parterul clădirii va fi un spaţiu de închiriat, aşa că mi-a stabilit o întâlnire cu proprietarul“, povesteşte Adelina Stoian.

Antreprenoarea s-a întâlnit cu proprietarul spaţiului comercial aflat la parterul blocului rezidenţial în care urma să se mute şi a bătut palma pentru a închiria spaţiul.

„Am plecat de acolo cu un contract semnat, nevând un business, nici banii. Am luat contractul ală şi m-am întrebat ce am făcut. Noi în şase luni trebuia să deschidem un business, proprietarul ne-a spus că trebuie să-i plătim o lună de chirie în avans. Am convenit să îi plătim în două luni. Şi aşa am pornit businessul“, spune Adelina Stoian.

Imediat după încheierea contractului de închiriere a spaţiului, Adelina Stoean a început să amenajeze spaţiul, însă deschiderea cafenelei a întârziat cu circa trei luni din cauza izbucnirii războiului din Ucraina. Deşi deschiderea businessului nu a fost programată şi odată cu decizia de a merge pe calea antreprenoriatului au existat mai multe provocări, Adelina Stoean spune că mereu a vizualizat conceptul acestei cofetării.

„Mi-am dorit să fie o cofetărie artizanală, cu ingrediente de calitate. În ideea în care o să am un copil să pot să îi dau orice prăjitură îşi doreşte din vitrină şi să pot să le iau acasă şi să le ofer prietenilor şi cunoştinţelor mele.“

Deşi a plecat la drum fără a dispune de un buget, investiţia în Cadesto s-a ridicat la peste 70.000 de euro, bani proveniţi dintr-un credit bancar pe care l-a obţinut când a deschis firma.

Între timp, Cadesto s-a mutat din zona Pallady a Capitalei în zona Cotroceni. Adelina Stoian spune că o astfel de mutare a fost necesară pentru dezvoltarea businessului. Dacă la început, Cadesto era doar o cofetărie, acum a dezvoltat şi segmentul de evenimente corporate şi private, care generează circa 60% din business.

„Acest segment ne-a ajutat foarte mult ca să ne fie bine, să avem predictibilitate, doar că era foarte dificil pentru clienţii noştri să vine unde eram aşa că am decis să venim mai către centru“, spune Adelina Stoian.

În 2023, primul an complet de funcţionare al Cadesto, businessul a avut o cifră de afaceri de circa 200.000 euro, iar pentru anul acesta Adelina Stoian estimează o creştere până la 300.000 euro şi ca urmare a unui număr mai mare de evenimente.

Pe viitor, antreprenoarea îşi doreşte să meargă cu brandul Cadesto şi în afara Bucureştiului şi să crească şi mai mult segmentul de evenimente.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania