Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Maria Zvenigorodschi a pornit pe drumul antreprenoriatului cu Akabel Media, o agenţie de publicitate concentrată pe segmentul digital. „Brandul trebuie să meargă acolo unde este publicul său ţintă“

02.07.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Akabel Media este o agenţie de publicitate care se concentrează pe zona digitală, având o paletă largă de servicii pe care le oferă clienţilor cu care colaborează.

Maria Zvenigorodschi este absolventă a Facul­tă­ţii de drept, însă domeniul juridic nu i s-a potrivit şi a căutat să se reorienteze către alt domeniu. În timpul facultăţii, ea a lucrat în domeniul evenimentelor şi s-a apropiat tot mai mult de digital marketing, ceea ce a determi­nat-o să renunţe la evenimente pentru publici­ta­te. Mai mult, ea a crescut într-o familie de antreprenori care aveau un business în dome­niul publicităţii.

„Publicitatea a fost la mine în casă încă de la început. Mama mea avea o agen­ţie de producţie publicitară în anii ‘90. La vremea aceea, tăia colantul cu cutterul pe co­vorul din sufragerie, nu exista cutter plotter. Am început să lucrez la firma mamei de pe la 16 ani, însă la 18 ani am decis să mă duc la Fa­cultatea de drept“, spune Maria Zvenigorodschi.

Înainte de a deschide agenţia de publicitate, ea a activat în zona de freelancing, dar şi ca angajat într-o agenţie de publicitate, experienţă ce a ajutat-o ulterior în business.

Akabel Media este o agenţie de publicitate care se concentrează pe zona digitală, având o paletă largă de servicii pe care le oferă clienţilor cu care colaborează.

„Businessul a apărut foarte natural, eu am început să lucrez pe zona de freelance în 2020, în paralel cu jobul pe care îl aveam la agenţia unde lucram“, spune ea.

Agenţia de publicitate se ocupă atât de proiecte punctuale, dar are şi un portofoliu de clienţi recurenţi, cărora le oferă servicii de mentenanţă, planul de social media, newsletter şi altele. Deşi proiectele punctuale pot veni cu multe provocări din care agenţia poate învăţa, în zona clienţilor recurenţi, Maria Zvenigorodschi spune că poate avea o amprentă mult mai puternică.

„Mizăm mai mult pe clienţii recurenţi, ne place să facem mentenanţă lunară pentru că atunci putem să avem o contribuţie mai mare şi putem să ne implicăm cu totul în strategie şi să o urmărim până la capăt. La finalul anului, putem să scoatem nişte KPI, desigur că şi la o campanie punctuală poţi să faci asta, dar e mai greu aşa“, explică ea.

Maria Zvenigorodschi este de părere că cea mai bună strategie a companiilor de promovare trebuie să aibă la bază stabilirea publicului ţintă, astfel încât compania să meargă acolo unde se află acesta.

„Compania trebuie să meargă către clienţi, să le ofere plus valoare la momentul respectiv. Tu ca brand ar fi bine să îţi identifici targetul, de asta ne place să pornim mereu de la strategie, vezi ce probleme are şi vezi unde poţi să îl ajuţi mai mult decât să îl ajute produsul, iar campania să curgă de la sine, să nu fie ceva forţat“, spune ea.

Agenţia a fost deschisă la începutul acestui an, iar antreprenoarea se aşteaptă la venituri de 100.000 euro pentru 2024. Maria Zvenigorodschi nu are planuri de dezvoltare, însă îşi doreşte să lucreze la mai multe proiecte cu un impact pozitiv semnificativ.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania