Toţi furnizorii Traditional Delights sunt mici producători locali din zone precum Argeş, Sibiu, Moldova, Maramureş sau Harghita, care au unităţi de producţie/laboratoare, dar care nu ştiu cum să îşi promoveze produsele
Andra Popa, Leila Curtamet şi Alina Rudăreanu, trei prietene cu experienţă în organizarea de evenimente şi relaţii publice, s-au hotărât în urmă cu un an să se folosească de cunoştinţele acumulate în domeniu şi să îşi deschidă propria agenţie BTL (publicitate pe alte canale decât TV, radio sau print).
Astfel, în iulie 2013 ele au „pus pe picioare“ firma Creative Community, iar cinci luni mai târziu au dezvoltat şi brandul Traditional Delights – linie de business destinată comercializării coşurilor-cadou cu produse tradiţionale româneşti.
Cele trei antreprenoare au investit iniţial 1.000 de euro în noua line de business, iar în prima lună de la intrarea pe piaţă au ajuns la afaceri de circa 25.000 de euro.
„Ideea Traditional Delights ne-a venit în octombrie, când ne-am dat seama că se apropie sărbătorile de iarnă şi că iar vom vedea în toate hipermarketurile numai produse importate sau chiar făcute în ţară, dar în masă şi care nu mai au acel aer al reţetelor făcute de bunici. Am zis că ar fi util şi bine-venit pe piaţă un astfel de business, destinat segmentului corporate, dar tradiţional românesc. Avem multe produse în ţară care chiar respectă reţetele tradiţionale, dar care nu răzbat pe piaţă“, spune Andra Popa. Ea precizează că firma Creative Community a fost înfiinţată ca SRL-D, în ideea de a putea beneficia de avantajele pe care le oferă o astfel de companie (scutire de taxe la înfiinţare, impozite mai mici pentru un anumit număr de angajaţi etc.), însă nu au reuşit să îşi şi depună dosarul pentru finanţare sau să beneficieze de scutiri pentru că investiţia iniţială a fost redusă, iar în prezent au contracte de colaborare pentru partea de design sau contabilitate, spre exemplu (excepţie făcând zona de vânzări).