Bănci și Asigurări

Ce susţine creşterea leasingului: vehiculele rămân motorul, dar şi echipamentele vin din urmă

Autoturismele reprezintă principala categorie de vehicule finanţate de companiile de leasing, cu o pondere de 47% din total în primul semestru

Autoturismele reprezintă principala categorie de vehicule finanţate de companiile de leasing, cu o pondere de 47% din total în primul semestru

Autor: Ciprian Botea

17.08.2015, 00:06 208

Autovehiculele au reprezentat şi în primul semestru principalul motor de creştere al pieţei de leasing, cu un avans al finanţărilor acordate în acest segment de aproape 20% faţă de nivelul din primele şase luni din 2014, dar echipamentele încep să aibă o contribuţie tot mai vizibilă la creşterea pieţei. Singurul segment care nu îşi revine din prăpastia crizei este cel imobiliar.

Companiile de leasing au finanţat în perioada ianuarie-iunie achiziţia de vehicule în valoare de 596 milioane de euro, în creştere cu 18% faţă de primul semestru al anului trecut. Acest sector a avut o pondere de aproape 78% în totalul finanţărilor, potrivit datelor agregate de ALB – asociaţia socie­tăţilor financiare.

Finanţările de echipamente au revenit însă la o pondere de 20% din piaţă, după o creştere de 11% în primul semestru, în condiţiile în care la finalul lunii martie acest segment scăzuse sub acest prag. Valoarea echipamentelor finanţate a fost de 154 milioane de euro.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro