♦ Profi este unul dintre cei mai extinşi actori din comerţul modern local, cu peste 1.700 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă ♦ Compania a raportat anul trecut venituri de 12,9 mld. lei, cu peste 10% mai mari decât în 2022.
Anul acesta este unul marcat atât de inflaţie, deci de creşteri de preţuri, cât şi de deflaţie, respectiv scăderi, spune Călin Costinaş, deputy CEO la Profi, unul dintre cei mai puternici retaileri alimentari locali.
„Deflaţia şi inflaţia mare sunt ambele periculoase. Iar noi avem inflaţie mai ales la produsele atinse de SGR sau de taxa pe zahăr, pe când la fresh şi ultra-fresh, cu excepţia mezelurilor, e deflaţie. Este o provocare nouă deflaţia, o provocare pe care nu am mai avut-o de mult timp, din 2014, mai exact. Este şi o oportunitate pentru că ne face să ne reinventăm în permanenţă. Începând cu pandemia, creierul este în continuu antrenat cu noi provocări.“
Executivul român crede că deflaţia are două cauze. Pe de-o parte, nu au mai crescut aşa de mult preţurile pe lanţ. Pe de altă parte, ponderea promoţiilor în total retail modern este tot mai mare.