♦ Din 15 iunie, CFR Călători va demara programul „Trenurile Soarelui“, prin care mai multe trenuri vor asigura legături zilnice directe din Gara de Nord cu staţiunile de la Marea Neagră până pe 8 septembrie ♦ 21 de trenuri vor pleca de sâmbăta aceasta din Gara de Nord spre Constanţa, o linie care a avut anul trecut un trafic de 2,9 milioane de pasageri ♦ Ruta feroviară Bucureşti-Constanţa este singura care a fost modernizată cu un miliard de euro şi a devenit linia pe care transportatorul de stat CFR Călători este concurat de patru jucători privaţi.
Jumătatea lunii iunie va aduce 21 de trenuri zilnic spre litoralul românesc din Gara de Nord, curse operate de compania CFR Călători, subvenţionată de stat, alături de privaţii Regio Călători din Braşov, Softrans, Transferoviar şi Astra Trans Carpatic.
Transportatorii feroviari privaţi au programate 6 trenuri din cele 21 ce vor circula zilnic pe Bucureşti Nord-Constanţa, miza fiind o piaţă de 2,9 milioane de pasageri anual. Călătoria pe această rută durează între două ore şi două ore jumătate, tariful fiind de 78,5 lei la trenurile Regio şi de 89,5 lei la trenurile InterCity, arată datele infofer.ro. Altfel spus, această linie reprezintă o piaţă de peste 46 milioane de euro, având în vedere tariful unui bilet şi traficul.