Retail&Agrobusiness

Radu Berevoescu, PepsiCo: Am investit undeva la 320 de milioane de dolari în ultimii 10 ani în România

ZF Cei mai mari jucători din economie 2024

Radu Berevoescu, PepsiCo: Am investit undeva la 320 de...

Autor: Alex Ciutacu

13.06.2024, 14:50 160

Gigantul din sectorul de băuturi şi snacksuri PepsiCo a investit circa 320 de milioane de dolari în România în ultimii zece ani, inclusiv un plan de 100 de milioane de dolari anunţat în urmă cu doi ani pentru fabrica din Popeşti Leordeni, după cum au povestit reprezentanţii companiei în cadrul conferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie 2024.

„În ultimii ani a fost o perioadă bună. Am investit mult în România, în ultimii 10 ani am investit undeva la 320 de milioane dolari în România. Acum, anul 2024 are nişte incertitudine pentru noi, marcat de incertitudine legislativă. Avem o taxă pe zahăr de la începutul anului, anul trecut în ianuarie am avut o creştere de TVA, astfel încât ne uităm la nişte categorii care sunt afectate de măsurile acestea”, a declarat Radu Berevoescu, general manager & senior commercial director East Balkans, PepsiCo.

PepsiCo, îmbuteliatorul sucurilor Pepsi şi 7UP, este unul dintre cei mai mari jucători din piaţa locală de băuturi. PepsiCo are două divizii în România. Prin Quadrant Amroq Beverages, PepsiCo deţine o fabrică la Dragomireşti şi prin Star Foods EM, controlează cea mai mare unitate de producţie a snackurilor de pe plan local. În 2022, PepsiCo a preluat 20% in Aqua Carpatica.

„Am anunţat acum doi ani de zile o investiţie în fabrica de la Popeşti Leordeni, de aproape 100 de milioane de dolari. Vorbim de depozite, linii noi, veţi vedea curând un depozit pe care îl anunţăm”.

Ce a mai declarat în cadrul ZF Cei mai mari jucători din economie 2024:

  • Avem parteneriate cu peste 20 de fermieri români, pentru că noi producem în România, bunurile de pe piaţa din România sunt produse aici, avem două fabrici, una de băuturi şi una de snacksuri, şi ne propunem ca 100% din cartofii pe care îi utilizăm să fie de la antreprenori locali.
  • Venim la fermierii cu care colaborăm cu soiuri de cartofi, cu programe digitale pe care le avem în toată lumea, spre exemplu, să vadă cât de fertil e solul.
  • Cred că multinaţionalele sunt o şcoală de management foarte bună, de procese, de structuri, de modul în care ne uităm la rezultate, la obiective. Cred că firmele antreprenoriale sunt mult mai flexibile în anumite zone şi reacţionează câteodată mai repede decât ar putea să o facă o multinaţională.