Retail&Agrobusiness

Retailerul H & M se pregăteşte să depăşească pragul de 200 mil. euro cifră de afaceri

Vânzările per magazin ale grupului H & M România s-au situat în jurul valorii de 2 mil. euro

Vânzările per magazin ale grupului H & M România s-au situat în jurul valorii de 2 mil. euro

Autor: Cristina Rosca

30.06.2017, 00:05 338

Suedezii ar fi primul jucător din piaţa de modă locală care ar depăşi acest prag.

Lanţul de magazine de modă H & M, intrat pe piaţa locală în primăvara lui 2011, a terminat primele şase luni ale anului financiar 2016-2017 cu afaceri de 1.090 de coroane suedeze, respectiv 112 mil. euro, în urcare cu peste 13% comparativ cu perioada similară a anului anterior.

Dacă evoluţia se va menţine pe un trend ascendent şi în cea de-a doua parte a anului financiar, atunci suedezii ar putea deveni primul nume din moda locală care să spargă pragul de 200 mil. euro cifră de afaceri. Anul financiar al H & M începe la 1 decembrie şi se încheie la 30 noiembrie în anul următor. H & M ajunsese la 31 mai (finalul primului semestru din anul financiar 2016-2017) să deţină în România 55 de magazine, după cinci deschideri şi două închideri (de fapt relocări). Cifrele includ atât rezultatele reţelei H & M, cât şi pe cele ale COS, un brand intrat în urmă cu puţin peste un an pe piaţă.

H&M, unul dintre cele mai populare şi cunoscute grupuri de la nivel mondial, are în total în portofoliu şapte branduri, iar al şaptelea (&Other Stories) a fost anunţat în 2013. Suedezii sunt cunoscuţi pentru bran­dul cu acelaşi nume, lansat şi pe piaţa locală în urmă cu mai bine de cinci ani, după mai bine de alţi cinci ani de tatonări. Sub umbrela Hennes & Mauritz se găsesc însă şi COS, Monki, Weekday, Cheap Monday şi H&M Home. De altfel, puţini sunt cei care ştiu că H&M are şi alte „branduri surori“ mai puţin cunoscute. Pe piaţa locală sunt prezente doar două, H & M şi Cos.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro