Retail&Agrobusiness

Vascar, producător de conserve şi produse din carne din Vaslui, şi-a majorat afacerile cu 10% în 2023, până la 140 mil. lei. Compania ţinteşte extinderea reţelei până la 23 de magazine anul acesta, creşterea prezenţei în reţelele de hipermarketuri partenere şi majorarea exporturilor

Vlad Ciuburciu, director general Vascar

Vlad Ciuburciu, director general Vascar

Autor: Cristina Bellu

05.06.2024, 12:42 146

Vascar, unul dintre principalii producători de preparate din carne şi conserve din România, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 140 de milioane de lei, în creştere cu 10 % faţă de anul anterior.

Exporturile au înregistrat cel mai mare avans din ultimul an, pe fondul cererii în creştere înregistrat pe segmentul conserve în pieţele din Europa şi Africa, iar în curând, potrivit reprezentanţilor Vascar, produsele vor ajunge şi în SUA, în urma acreditării obţinute în 2023, când Food Safety and Inspection Service (FSIS) a confirmat echivalenţa sistemului de inspecţie a cărnii din România cu cel din Statele Unite.

În acest an, compania vizează creşterea prezenţei la nivel naţional prin partenerii de tip Key Account, dar şi extinderea reţelei de magazine proprii până la 23 de unităţi, de la 20 în prezent, în Vaslui, Iaşi, Huşi, Negreşti, Bârlad, Roman şi Galaţi.

„Ne propunem ca anul acesta să creştem prezenţa la raft în reţelele de hipermarketuri partenere la nivel naţional şi să deschidem noi magazine proprii în regiunea Moldovei, pentru a fi cât mai aproape de cei care ne cunosc produsele şi le apreciază sau sunt curioşi să le încerce pentru prima oară”, spune Vlad Ciuburciu, Director General Vascar.

Reţeaua proprie de magazine reprezintă 33% din cifra de afaceri, în timp ce exporturile au în prezent o pondere de 22% în business.

Tot în acest an compania şi-a bugetat investiţii în tehnologii noi, automatizarea proceselor, dezvoltarea portofoliului de produse şi în sustenabilitate prin extinderea sistemului de panouri fotovoltaice instalat în 2023, o investiţie de trei milioane de lei.

Primele magazine Vascar au fost deschise în 1994, la trei ani de la transformarea companiei în societate pe acţiuni. După privatizare, începând cu anul 2000, compania a înregistrat un trend de dezvoltare accelerat. Printre cele mai importante etape s-a numărat realizarea celui mai mare proiect de rebranding, atât la nivel corporate, cât şi de produs, în 2013.

În 2015, se segmentează portofoliul de produse iar un an mai târziu, „Moldova în bucate” devine brand naţional, atât pe categoria de conserve din carne, cât şi pe mezeluri.