Companii

Trenurile private au ajuns la 45% cotă de piaţă pe ruta Bucureşti-Braşov, cea mai tranzitată rută feroviară: miza o reprezintă 7 milioane de pasageri anual

În timp ce privaţii fac profit pe calea ferată, CFR Călători se afundă în pierderi. Compania a raportat afaceri de 2,8 miliarde de lei anul trecut şi pierderi uriaşe de 210 mil. lei, faţă de 176 mil. lei anul anterior.

În timp ce privaţii fac profit pe calea ferată, CFR Călători se afundă în pierderi. Compania a raportat afaceri de 2,8 miliarde de lei anul trecut şi pierderi uriaşe de 210 mil. lei, faţă de 176 mil. lei anul anterior.

Autor: Mirabela Tiron

11.06.2024, 00:07 114

CFR Călători, companie de stat, se bate pe ruta Bucureşti-Braşov cu patru operatori privaţi: Regio Călători din Braşov, Softrans, Transferoviar şi Astra Trans Carpatic Durata călătoriei este de 2 ore şi jumătate, iar tariful unui bilet variază între 31,5 lei şi 64,5 lei în funcţie de tren.

Zilnic în timpul săptă­mânii pleacă din Gara de Nord din Bucureşti spre Braşov 32 de tre­nuri, una dintre cele ­mai tranzitate rute feroviare, din care 18 sunt curse realizate de compania de stat CFR Călători, iar restul tre­nuri ale operatorilor privaţi Softrans, Regio Călători, Astra Trans Carpatic, Transferoviar Călători, după cum arată de pe site-ul bilete.infofer.ro. În zilele de sâmbătă pleacă spre munte 36 de trenuri, dintre care 20 operate de CFR Călători.

Operatorii privaţi şi-au adjudecat astfel 45% din această linie feroviară, ca număr de rute, iar contractele de operare sunt atribuite pe zece ani începând din 2022.

Miza sunt cei aproape 7 mili­oane de pasageri care au călătorit anul trecut pe această rută, potrivit da­telor transmise către ZF de Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF). La un tarif mediu de 50 de lei (10 euro) pe bilet şi la traficul înre­gis­trat anul trecut, linia Bucureşti-Bra­şov ar înseamna o piaţă de 350 mil. lei (70 mil. euro) anual.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro