Mediafax.biz Exclusiv

Bugetele companiilor în 2012: Afacerile Tymbark se duc înspre 75 mil. euro dacă previziunile de creştere de 15% se împlinesc

Bugetele companiilor în 2012: Afacerile Tymbark se duc înspre 75 mil. euro dacă previziunile de creştere de 15% se împlinesc

Autor: Ioana David

18.01.2012, 18:17 219

La realizarea bugetului, compania a luat în calcul un curs de 4,3 lei pentru un euro.

"Credem că situaţia pieţei de JNSD (juice, nectars, still drinks - n.red.) se va redresa în viitor, ţinând cont de faptul că deja consumul a avut o scădere considerabilă în ultimii doi ani. La nivel de piaţă nu aşteptăm creşteri spectaculoase, ci mai degrabă o stagnare", au spus reprezentanţii companiei.

Pe piaţa sucurilor naturale din fructe cei mai mari competitori ai Tymbark sunt îmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, PepsiCo şi Parmalat, producătorul sucurilor Santal.

Criza şi scăderea puterii de cumpărare au afectat semnificativ piaţa de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare necarbonatate, care a pierdut aproape 13% din volum în intervalul 2005-2010, potrivit unor calculează ale ZF pe baza datelor companiei de cercetare Canadean.

Cea mai afectată piaţă

Scăderea acestei categorii a fost cea mai mare din piaţa băuturilor răcoritoare, în condiţiile în care următorul segment afectat, băuturile carbonatate (sucurile cu bule), au pierdut numai 0,2% din volum.

Totodată, Tymbark spune că segmentul a continuat să se contracte şi în 2011.

"În condiţiile unei scăderi a întregii pieţe de JNSD, compania a reuşit ca la finele anului 2011 să obţină o creştere de 12% comparativ cu perioada similară a anului 2010, depăşind peviziunile iniţiale", au mai spus reprezentanţii companiei.

Iniţial producătorul de nectaruri anunţase că şi-a bugetat o apreciere a cifrei de afaceri de 10%.

În 2010, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Tymbark a avut o cifră de afaceri de 244,7 mil. lei (58 mil. euro) şi un profit net de 21,8 mil. lei (5,1 mil. euro). La o creştere de 12% în 2011, afacerile ajung la 274 mil. lei (65 mil. euro). În aceste condiţii, în acest an, dacă previziunea de creştere de 15% se realizează, compania ajunge la un rulaj de 315 mil. lei (75 mil. euro) Tymbark are aproximativ 700 de angajaţi, iar în 2010 ponderea exportului în cifra de afaceri a fost de 16%, potrivit unor informaţii anterioare ale companiei.

Vor începe să îmbutelieze apa?

Tymbark Maspex este unul dintre cei mai mari investitori polonezi din România, compania deţinând două fabrici de sucuri la Vălenii de Munte (judeţul Prahova), cea mai recentă fabrică fiind gata în 2009.

Portofoliul este împărţit în divizia de sucuri (cu branduri precum Tymbark şi Tedi) şi divizia de produse instant (cu branduri precum La Festa, Brumi sau Arnos).

Grupul polonez deţine în România şi pastele Arnos, însă afacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajele realizate de divizia de sucuri şi de băuturi instant La Festa.

La finalul anului 2010 compania şi-a completat obiectul de activitate cu "producţia de ape minerale şi alte ape îmbuteliate", potrivit informaţiilor apărute în Monitorul Oficial, însă până acum Tymbark nu a anunţat planuri concrete de a ataca această piaţă.