Mediafax.biz Exclusiv

Grapini, FEPAIUS: Consumul de textile a scăzut în perioada 2009-2011 de circa 2-3 ori

Autor: Cristina Rosca

31.01.2012, 13:22 89

"Este vorba de efectul bulgăre de zăpadă. Astfel, în 2009 au fost majorate taxele, iar acest lucru a condus la creşterea costurilor de operare. În acel moment românii au mers către bănci pentru credite. Este cunoscut însă faptul că firmele româneşti au costuri de creditare de câteva ori mai mari decât firmele străine. De aceea, pentru multe acesta a fost momentul în care au intrat în criză de lichidităţi", spune Maria Grapini.

În acelaşi timp totuşi branduri internaţionale precum New Yorker sau Zara şi-au majorat puternic businessurile, ignorând tendinţa descendentă a consumului.

"Nu putem compara brandurile locale, cu o istorie de câţiva ani cu branduri de renume mondial, care au deja o reputaţie, o istorie şi propria reţea de distribuţie la nivel continental.", subliniază Grapini.

Din acest motiv piaţa locală de modă s-a schimbat radical în ultimii 3-4 ani. Astfel, dacă în 2008, când nume precum H&M, Zara, C&A sau New Yorker, erau la început de drum sau nici nu intraseră pe piaţa locală, companiile cu acţionariat românesc făceau legea în modă, astăzi lucrurile s-au schimbat şi ordinea este alta.