Bănci și Asigurări

Aurel Badea, Allianz-Ţiriac Asigurări: Există toate premisele ca piaţa RCA să se aşeze pe o fundaţie nouă. Condiţia este să ieşim cât mai repede din această perioadă de plafonare, care pune presiune pe toţi jucătorii

Aurel Badea, Allianz-Ţiriac Asigurări:  Există toate...

Autor: Cristina Bellu

19.06.2024, 18:07 129

Piaţa asigurărilor obligatorii auto (RCA) are toate şansele să se dezvolte în următoarea perioadă, cu condiţia să iasă cât mai repede din perioada de plafonare, care pune presiune pe toţi jucătorii, a spus Aurel Badea, director general adjunct, Aria Tehnică în cadrul Allianz-Ţiriac Asigurări, prezent în cadrul ZF Bankers şi Asigurări Summit 2024.

“Există toate premisele ca piaţa de RCA să se aşeze pe o fundaţie nouă, solidă, care să contribuie la dezvoltare. Condiţia este să ieşim cât mai repede din această perioadă de plafonare. A trecut deja un an şi şase luni, şi probabil că se va ajunge la un an şi nouă luni, lucru care pune presiune pe toţi actorii din piaţă”.

Alte declaraţii:

♦ Noi am investit mult capital în produsul de RCA, am crescut, am ajuns la o cotă de piaţă de aproape 20%. Îngrijorarea acţionarilor în momentul de faţă este legată de cât timp se va prelungi situaţia actuală de reglementare strictă. Impactul acesteia asupra industriei este relevant şi trebuie să ajungă la masa de discuţie cu autorităţile.

♦ În momentul de faţă, mediul legislativ practic dezechilibrează relaţia dintre asigurători şi reparatori. În plus România bifează, din păcate, un număr ridicat de accidente. Ar trebui să existe noi reglementări care să stimuleze un comportament mai responsabil din partea şoferilor.

♦ Când actorii din piaţa de reparaţii nu o să mai poată să-şi pună marjă de profit de 300% sau 500%, atunci ei vor intra în concurenţă. Astăzi nu se întâmplă lucrul acesta, şi reprezintă problema fundamentală în zona de asigurări RCA. Nu intră în concurenţă cu ceilalţi, şi atunci noi suntem obligaţi să plătim orice preţ.

♦ Creşterea pieţei RCA în următorii 5 ani ar putea să vină din creşterea numărului de penetrare. În momentul de faţă estimăm că 70-75% din vehiculele înmatriculate sunt asigurate. Trebuie să lucrăm la costul daunelor şi la numărul de accidente. Dacă numărul de accidente nu se va reduce, va fi destul de dificil la primele de asigurare. Acesta este o explicaţie vizavi de faptul că avem aproape triplu media de primă faţă de Polonia- avem frecvenţă foarte mare de accidente şi costul reparaţiei mai mare.