Bănci și Asigurări

Cosmin Vladimirescu, Mastercard: Nu poţi să digitalizezi cardurile pe care nu le-ai vândut încă atîta timp cât nu ai ce să faci cu ele. Educaţia financiară merge mână în mână cu efortul de digitalizare

Cosmin Vladimirescu, Mastercard: Nu poţi să...

Autor: Cristina Bellu

17.06.2024, 10:29 68

Digitalizarea cardurilor bancare reprezintă un pas esenţial în modernizarea sectorului financiar, însă acest proces nu poate fi eficient dacă cardurile nu au fost încă adoptate pe scară largă de către consumatori. Educaţia financiară joacă un rol crucial în acest context, deoarece este strâns legată de eforturile de digitalizare, consideră Cosmin Vladimirescu, General Manager al Mastercard România şi Croaţia.

“În România, aplicabilitatea plăţilor digitale este din ce în ce mai redusă pe măsură ce ne îndepărtăm de marile aglomerări urbane. Este firesc. Nu poţi să digitalizezi cardurile pe care nu le-ai vândut încă atîta timp cât nu ai ce să faci cu ele acolo. Educaţia financiară merge mână în mână cu efortul de digitalizare. Sistemul bancar pune produse foarte competitive în piaţă, dar este nevoie de educaţie. Oamenii trebuie să înţeleagă că nu există riscuri asociate, ci doar beneficii. Trebuie să ştie cum să le folosească”,a  spus Cosmin Vladimirescu în cadrul conferinţei ZF Bankers Summit 2024, ziua 1 .

Alte declaraţii:

♦ În România există loc de creştere în piaţă pentru plăţile digitale. Există cel puţin 30% din incluziune financiară, 70% din conversia numerarului.

♦ Impactul infracţiunilor financiare în PIB-ul global este în jur de 6 trilioane de dolari, iar frauda pe instrumente de plată digitale este de 90 de miliarde de dolari, adică foarte puţin. Dar şi în aceste condiţii suntem preocupaţi de acest aspect. Avem soluţii care monitorizează 120 miliarde de tranzacţii pe Mastercard în fiecare an. Toate trec prin nişte filtre de AI, care scorează fiecare tranzacţie în parte. Din punctul meu de vedere, riscul cel mai mare este în cyber security şi nu în plăţile cu cardul.

♦ Trenduri în 2024  - digitalizarea este unul dintre ele, al doilea cred că există o tendinţă de hiperpersonalizare – crearea de beneficii cât mai aproape de ce-şi doreşte fiecare consummator. Este pasul următor după segmentare. Toţi clienţii sunt diferiţi, cu nevoi speciale. Pasul următor este în a identifica aceste preferinţe ale consumatorilor cu o granularitate cât mai mare, iar după aceea crearea de beneficii care să răspundă acestor cerinţe. Cu cât avem mai multe date, cu cât avem mai multe tranzacţii, putem să venim cu beneficii mai exacte pe nevoia consumatorului.

♦ Misiunea noastră nu este să rămânem foarte stars legaţi de carduri, chiar dacă ele sunt declinate digital în tokenuri, cred că viitorul este despre multitudinea de opţiuni, şi jobul nostru este să explorăm şi alte căi de tranzacţionare. Nu vrem să influenţăm decizia consumatorilor despre modul în care să facă plăţile, ci doar să le dăm cât mai multe opţiuni.

♦ În companie, încercând să atrag resurse, mă uit foarte atent la gradul de incluziune financiară, care este strâns corelat cu gradul de digitalizare. Suntem în continuare în urma Europei, undeva sub 70%, un progres remarcabil ţănând cont că în urmă cu 5-7 ani eram la 45-50%. Am crescut, este foarte bine, dar în continuare este mult de lucru, şi cred că soluţiile digitale vor avea un mare cuvânt de spus în incluziunea fiananciară a românilor.