Bănci și Asigurări

Dana Dima, BCR: Răspunsul nostru la creşterea organică constă în transformarea digitală şi educaţia financiară. Cele doua pot debloca potenţialul pieţei, pot debloca tot ce înseamnă impact social şi economic în România

ZF Bankers Summit 2024, ziua 1

Dana Dima, BCR: Răspunsul nostru la creşterea organică...

Autor: Cristina Bellu

17.06.2024, 11:29 261

România prezintă în continuare oportunităţi mari de creştere pentru instituţiile bancare, iar cheia pentru valorificarea acestui potenţial constă în adoptarea transformării digitale şi în promovarea educaţiei financiare, consideră Dana Dima, vicepreşedinte BCR.

„Putem să creştem în continuare fără să achiziţionăm sau să consolidăm poziţii. Există un potenţial fantastic de creştere în România. Răspunsul nostru la creşterea organică este în transformarea digitală şi educaţia financiară. Cele doua pot debloca potenţialul pieţei, pot debloca tot ce înseamnă impactul social şi economic în România”,a spusDana Dima în cadrul conferinţei ZF Bankers Summit 2024, ziua 1.

Alte declaraţii:

♦ Avem o solvabilitate de piaţă extraordinar de bună şi cred că la 22,4% în momentul de faţă, avem un potenţial de rezilienţă substantial de mare la şocuri economice.

♦ Vizavi de creşterea organică – în momentul de faţă, transformarea digitală a ajutat enorm de mult Romînia şă crească. Vorbim de incluziune financiară în mediul rural, pentru că, dacă ar fi să calculăm incluziunea financiară de 70%, vedem că ea se întâmplă cu preponderenţă în mediul urban. Datoria noastră este să ne întoarcem către cei care au nevoie de informaţia necesară şi suficientă pentru a accesa serviciile bancare şi să oferim lucrurile acestea într-un mod cât mai simplu, atât ca limbaj financiar, cât şi ca tehnologie.

♦ Intermedierea financiară raportată la numărul de clienţi bancarizaţi (persoane fizice şi juridice) faţă de acum 20-30 de ani. Dacă atunci, în retail ,aceasta era zero, acum vorbim de foarte multe milioane de clienţi – 1,7 au relaţie cu o bancă. Practic impart relaţia bancară cu mai multe bănci.

♦ Intermedierea financiară se raportează la ceea ce înseamnă creşterea volumelor şi creşterea numărului de clienţi. Cel puţin pe zona de retail, dar şi pe corporate, am crescut accelerat. Vorbeam de zero volume de creditare la momentul anului 2000, iar acum vorbim de miliarde. Creşterile sunt de la 14 miliarde în 2007, la 106 miliarde în piaţă în momentul de faţă. Acum este foarte important să creştem echilibrat şi balansat, iar creşterea organică este un răspuns la o creştere de piaţă.

♦ În momentul de faţă, 90% din produsele digitale de persoane fizice au ajuns să fie achziţionate digital de către clienţi- credite, asigurări, investiţii. Lucrul acesta poziţionează România undeva în top, dacă vorbim de adopţia digital – 100% fără niciun fel de hârtie.

♦ Depozitele cresc, dar cresc şi celelalte produse de investiţii, care se diversifică, iar acesta este un indicator de educaţie financiară pe care trebuie să-l urmărim. Numărul de clienţi în relaţia cu banca a crescut, şi creşte de la vârstă foarte mica. Importantă este diversificarea acestor economisiri.

♦ Gradul de penetrare cu asigurări sau cu produse de investiţii în totalul populaţiei care deţine depozite sau conturi curente sau conturi de economii este mic, dar trendul de creştere este mare şi pe măsură ce avansăm, şi vin noile generaţii, acestea ştiu să investească. Este foarte importantă această distribuţie echilibrată.