Bănci și Asigurări

Viorica Păcurar, NN Asigurări de Viaţă: Deşi tehnologia joacă un rol esenţial în modernizarea şi eficientizarea proceselor de vânzare a asigurărilor de viaţă, consultantul rămâne o componentă indispensabilă

Viorica Păcurar, NN Asigurări de Viaţă: Deşi...

Autor: Cristina Bellu

19.06.2024, 20:43 440

Consilierea personalizată, expertiza şi capacitatea de a interpreta şi adapta informaţiile la nevoile specifice ale fiecărui client sunt aspecte pe care tehnologia, de una singură, nu le poate înlocui în procesul de vânzare a asigurărilor de viaţă, consideră Viorica Păcurar, director vânzări Retail şi Corporate la NN Asigurări de Viaţă.

“Suntem utilizatori ai tehnologiei şi avem un process de vânzare 100% digital. Însă nu putem să vorbim despre o înlocuire în totalitate a consultantului în procesele de vânzare. Atunci când vorbim despre asigurări de viaţă, sfatul consultantului este extrem de important şi face cu adevărat diferenţă când ajută un client să înţeleagă care sunt priorităţile, care sunt riscurile la care se expune, şi cum poate să găsească cele mai bune soluţii în acord cu bugetul, nevoile şi priorităţile sale. Însă, integrarea tehnologiilor a fost şi este un proces extrem de important”, a spus Viorica Păcurar în cadrul ZF Bankers şi Asigurări Summit 2024.

Alte declaraţii:

♦ Faptul că există tot mai mulţi jucători şi companii de asigurări interesate de această regiune, care dezvoltă zone de distribuţie, reprezintă un factor optim pentru a creşte penetrarea asigurărilor de viaţă şi în România.

♦ Noi ne uităm mereu la piaţa asigurărilor de viaţă ca la o oportunitate de dezvoltare şi de creştere. Depinde foarte mult şi de cum ne selectăm oamenii cu care lucrăm, cât de bine ne pregătim forţele de distribuţie, cât de abili suntem în a veni cu soluţii care să atragă clienţii, care să răspundă unor nevoi importante pentru ei. Ar fi bine să existe cât mai mulţi asigurători pe aria asigurărilor de viaţă.

♦ Există un interes crescut pe tot ce înseamnă zona de protecţie- protecţia sătătăţii şi protecţia vieţii. Aici avem palierele cu cele mai mari vânzări şi cele mai mari solicitări, fie că vorbim de persoane fizice sau de companii.  O creştere uşoară se înregistrează şi în zona de economisire.

♦ La noi, asigurările de sănătate au avut cel mai mare ritm de creştere.La asigurări de viaţă suntem prezenţi atât pe zona de asigurări individuale, cât şi pe zona de corporate. Ca volume, cele mai mari în acest moment vin din zona de asigurări individuale, segment în care avem o mai mare vechime în piaţă. În ultimii 7-8 ani, am început să fim tot mai prezenţi şi pe zona de asigurări oferite companiilor, şi observăm că există şi acolo un interes crescut.

♦ Asigurările de sănătate au o zonă de deductibilitate. Ar fi util să avem şi alte tipuri de deductibilităţi.