Business Hi-Tech

Grupul eMAG va face investiţii de 900 de milioane de lei în anul fiscal care a început în aprilie. „Va creşte viteza de livrare, vom avea o navigare bazată mai mult pe imagini şi vom folosi mai mult AI”

Grupul eMAG va face investiţii de 900 de milioane de lei...

Autor: Adrian Seceleanu

10.06.2024, 12:46 239

Grupul eMAG, unul dintre cei mai mari retaileri online din regiune, va investi 900 de milioane de lei în anul fiscal curent, care se va încheia în martie 2025, a spus Tudor Manea, CEO al grupului, în cadrul unei conferinţe de presă.

„Vom continua să investim şi în anul fiscal următor,  anul fiscal 2025, a început la 1 aprilie 2024, se termină la 31 martie 2025. Avem un plan de investiţii de 900 de milioane de lei la nivelul întregului grup de companii   În ce vrem  să investim. În primul rând, vrem să investim în achiziţii şi în extinderea companiilor din grup, în România, Bulgaria, Ungaria. În sensul ăsta vrem să investim 320 de milioane de lei. După aceea vrem să investim, să dezvoltăm mai departe logistica de e-commerce, depozite sau puncte de livrare.
În zona aceasta vom investi 309 milioane de lei.  După aceea vom continua investiţiile în tehnologie, 161 de milioane de lei. Mai departe, vrem să investim destul de mult în zona de diversificare a metodelor de plată, de asemenea vrem să investim în zona de credit. Şi vom aloca un buget de 86 de milioane de lei în zona aceasta.
Şi nu în ultimul rând, continuăm să investim în extinderea gamelor de produse, atât în eMAG România, Bulgaria, Ungaria, dar şi în celelalte companii din grup, cum ar fi, spre exemplu, Fashion Days, care acolo mă aştept să cunască o extindere foarte mare a gamei de produse.  Mergând mai departe...  Banii din tehnologie, în ce zonă se vor duce?
În primul rând, cum spuneam, gamele de produse vor creşte de destul de mult şi aici un rol foarte important îl va juca zona de AI. Deoarece vom reuşi să traducem mult mai uşor conţinutul şi să ducem mult mai uşor produsele sellerilor români în afara ţării.  După aceea vom începe să investim destul de mult în modul în care clienţii explorează gama de produse.
Adică în H2 se vor vedea mai multe investiţii la care lucrăm în momentul de faţă. Dar vom începe să construim mult mai mult un browsing pe imagini pe platforma eMAG faţă de browsing-ul curent care este foarte mult bazat pe text.  Mai departe, cum spuneam, în zona de livrare,  Ne aşteptăm ca viteza de livrare să crească foarte mult prin investiţiile în tehnologie şi vom face mult mai facil clienţilor modul în care îşi aleg produsele cu livrare rapidă, vom introduce mult mai multe filtre care să-i ajută să-şi filtreze după produsele care vin mâine sau produsele care vin azi sau produsele care vin în două zile.”